Automobilizam

Šta sve nedostaje automobilima na električnu energiju

U razvoju elektromobila mnogo je nepoznanica. Istraživači predviđaju da će u narednom periodu bolje ići hibridi koji kombinuju klasična goriva i struju. Električni automobili će ekspanziju doživjeti poslije 2020. godine.

Istraživači su razvili kompjuterski model kako bi simulirali razvoj električnih automobila – u zavisnosti od političkih ili drugih odluka – od poreskih olakšica do performansi baterija.

Prema ovom scenariju, cilj savezne vlade je da se na ulicama uskoro nađe milion električnih i hibridnih automobila. “Taj cilj bi trebalo da bude postignut bez posebnih napora i podsticaja. Doduše, ne 2020, kako je to zamišljeno, već nešto kasnije“, kaže vođa projekta Mihael Holterman.

Bez ikakvih akcija ili olakšica, po našem modelu, 1. januara 2020. na ulicama ce biti 462.000 električnih i hibridnih automobila uključujući i državna i industrijska vozila. Jedan milion ćemo dostići dvije i po godine kasnije.“

Razvoj bi se mogao ubrzati bude li država subvencionisala elektromobile“, kaže ekonomista Jerg Radeke. Ipak, subvencionisanje prilikom kupovine ne bi imalo ekonomskog smisla: “Naš rezultat je da bi ovakva mjera donijela više štete nego koristi. Glavno je da bi troškovi bili veći od koristi. Prema tome, ne vrijedi povlačiti taj potez.”

Naučnici polaze od toga da država gubitke od poreza na gorivo neće izjednačiti povećanjem poreza na električna vozila. Osim toga, oni smatraju da će povećanje broja električnih automobila značiti i da će proizvođači prestati da se trude da postojeće motore sa unutrašnjim sagorjevanjem učine što efikasnijim. Naposlijetku, granična vrijednost emisije ugljen-dioksida koju je postavila Evropska unija odnosi se na prosjek dobijen od svih modela jednog proizvođača.

Njemačka vlada je i prije ove studije odlučila da kupce električnih automobila ne nagrađuje specijalnim premijama ili subvencijama. Novac će umjesto toga biti usmjeren na istraživanje i razvoj novih tehnologija. Njemačko ministarstvo za zaštitu životne sredine finansira projekat “Tržišni model elektromobilnosti“. Matiasa Samsona, koji je uključen u ovaj projekat, rezultati studije nisu iznenadili, piše Deutsche Welle.

Mi već toliko raspravljamo o tome sa mnogo različitih aspekata da ne bih govorio o pravom iznenađenju. Nije još potvrđeno ni jedno ni drugo. Na primjer, električni motori će svakako još dugo da se koriste u kombinaciji sa klasičnim, to jest, nosioci koncepta elektromobilnosti će još dugo biti takozvana hibridna vozila. Čisto električni automobili neće tako skoro steći veliku rasprostranjenost.“

Prema procjenama istraživača, na njemačkim ulicama će biti 870.000 isključivo električnih automobila tek 2050. godine.

 

Vesti online/Informer.ba