Nauka Udarno

VIDEO/ Vi mislite, a drugi to gledaju na ekranu!

Naučnici su stvorili nevjerovatan proces uz pomoć koga mogu da vide mentalne slike drugih ljudi. Ovo otkriće će im u budućnosti omogućiti da posmatraju ljudske misli dok one nastaju i razvijaju, piše “Daily Mail”.

Naučnici sa Univerzitetu u Kaliforniji uspjeli su da dešifruju aktivnost mozga mjereći krvotok kroz vizuelni korteks, a onda su tu informaciju iskoristili kako bi konstruisali slike onoga što osoba vidi. Tehnologija za sada može da prepozna samo dijelove filmova koji su korisnicima ove sprave pušteni prije korišćenja skenera.

Ipak, istraživači su uvjereni da su na dobrom tragu da ubrzo otkriju način kojim će na ekranu moći da prikazuju mentalne slike koje nikada niko nije vidio osim onoga iz čije glave “izlaze”.

Svrha ovog otkrića trebalo bi da bude ostvarivanje komunikacije s osobama koje su preživjele moždani udar ili pale u komu. Ipak, potrebno je još mnogo godina, neki kažu i decenija, prije nego što ovakva mašina bude u mogućnosti da čita misli ili namjere osoba.

Dostignuće do koga se za sada došlo postignuto je tako što je kompjuter programiran tako da prepoznaje određene vizuelne infomacije i njihov odnos s krvotokom u vizuelnom korteksu.

Učesnici eksperimenta su gledali traillere filmova, a računar je “učio” šta se dešava u mozgu osobe dok gleda taj film. Poslije toga je u kompjuter ubačena baza podataka od 18 miliona sekundi slučajno odabranih videa sa YouTubea. Taj materijal se iskoristio da bi računar sam pokušao da složi sliku iz infomacija koje je dobijao iz mozga eksperimentisanih osoba.

Kako bi istraživači bili sigurni da kompjuter ne “prepoznaje” trailere koje je već obradio, eksperimentisani su gledali trailere koji do tada nisu bili prikazani. Na kraju eksperimenta računar je uspio da stvori mutnu, ali prepoznatljivu verziju onoga što se zaista odvijalo na ekranu.

Informer.ba