Izdvojeno Lifestyle Showbiz

Moć ubjeđivanja: kako da uvijek bude po vašem

Svako od nas ima male taktike koje mu pomažu da dođe do određenog cilja ili dobije ono što želi. Neki u tu svrhu koriste zavođenje, neki mole, a oni najpokvareniji se koriste najstarijom metodom od svih, zastrašivanjem. Ipak važno je znati da ne morate da se koristite nesavjesnim metodama da biste ostvarili cilj.

Kаko pobjediti šаlterske službenike

Prema riječima Michael Lee-a, autora knjige “Kako da postanete majstor ubjeđivanja za 20 dana i manje” moć ubjeđivanja leži u tome da ubjedite ljude da urade ono što vi želite dobrovoljno, što omogućava svima da se osjećaju kao pobjednici. Ukoliko ne možete da natjerate svog dragog da obriše prašinu, baci đubre, prošeta psa ili svog šefa da vam da povišicu, ovih 10 trikova morate da savladate.

ZAPOČNITE NEŠTO UMJESTO NJIH
Ljude ćete mnogo vjerovatnije ubjediti da nešto urade ako započnete posao umjesto njih, pa njima samo ostane da to dovrše. Sljedeći put kada želite da vaš suprug opere sudove počnite da čistite escajg, a na pola posla njega pitajte da to dovrši.

KORISTITE RIJEČ “ZAMISLI”

“Znam da će ovo biti duga noć, ali zamisli s kakvim olakšanjem ćemo otići kući kada završimo posao”. Ova taktika stvara veoma živu sliku u umu određene osobe o tome koliko će se zadovoljnije osjećati kada završi ono što ste je zamolili.

OBJASNITE IM ŠTA GUBE

Ne možete da natjerate vašeg dragog da se nedjeljom odvoji od televizora i da prošeta sa vama? Nema problema. Umjesto da mu nabacujete osjećaj krivice i da mu prebacujete kako treba da provodite više kvalitetnog vremena zajedno, podsjetite ga kako se ljeto bliži kraju i kako je to možda jedan od posljednih sunčanih dana koji ćete moći da provedete napolju. Lakše ćete ubjediti nekoga da nešto uradi ako ga podsjetite šta gubi, umjesto šta dobija.

VI PRVI DAJTE

Ljudima je podsvjesno urezana obaveza o tome da moraju da uzvrate uslugu. Na primjer, ako vi u kafiću platite prvu turu pića neko će platiti drugu. Prema tome činjenje dobrih djela je nepromašiva investicija, a ljudi oko vas će uvijek osjećati potrebu da vam uzvrate i da vam se oduže.

TRAŽITE VIŠE NEGO ŠTO VAM TREBA

U ljudima se javlja snažan osjećaj krivice kada odbiju da nešto urade. Zato im prvo zatražite da učine za vas nešto što vam nije toliko potrebno. Nakon što to odbiju vaš zahtjev preformulišite i zatražite ono što vam zaista treba, a oni će biti više nego srećni da vam to ispune.

NASMIJTE IH

Ako želite da budete ubjedljiviji poradite na svom smislu za humor. Ljudi će prihvatati ono što im je simpatično i što ih nasmije, jer je velika vjerovatnoća da se sa tim i sami identifikuju. Ono što im se čini previše ozbiljno skoro uvijek će odbiti.

ZAMJENITE “JA” SA “MI”

Mnogo istraživanja su pokazala da je korišćenje zamjenice “mi” mnogo produktivnija kada želite nekoga da ubjedite da vam nešto učini ili prihvati vašu ideju. Naime, korišćenje ove zamjenice stvara i jača osjećaj pripadnosti, zajedništva i podrške.

OSLONITE SE NA VEĆINU

Primjera radi, istraživanja sprovedena o korišćenju energije su pokazala da su mnoge porodice voljne da povedu računa o trošenju struje, ako vide da njihove komšije to isto rade ili dobijaju manje račune. Kada se ubjeđujete pozovite se na neke pozitivne primjere iz vaše okoline. Na kraju krajeva niko ne donosi sve odluke sam.

KORISTITE POZITIVNE PRIMJERE

Na primjer, ako kažete: “Ovo si stvarno uradio fenomelano, a sljedeći put će sigurna sam biti još bolje“, jeste najbolji princip ubjeđivanja. Ljudi će se, naime, mnogo češće ponašati na isti način ako primjete da je određeni model ponašanja ne samo bio primjećen već i pohvaljen.

ODREDITE VREMENSKI PERIOD ZA VAŠ ZAHTJEV

Ponekad nije toliko bitno šta tražite već kada to tražite. Ljude je najlakše ubjediti u nešto kada su vam zahvalni i tada je u stvari pravo vrijeme da im zatražite uslugu, piše Blic Žena.

“Zaista mi je bilo zadovoljstvo, nema nikakvih problema. Ali nadala sam se da ćeš moći da mi pomogneš oko….” – ništa nije ubjedljivo kao ta izjava.

 

Informer.ba