BiH Udarno Vijesti

”Bolonjci” imaju velike egzistencijalne probleme

Studenti u BiH koji su studirali prema bolonjskom procesu imaju strahovite egzistencijalne probleme, izjavila je danas na konferenciji za novinare u Sarajevu pomoćnica ministra civilnih poslova BiH Esma Hadžagić.

Izjave novinarima organizirane su pred početak završne konferencije u okviru projekta “Podrška reformi visokog obrazovanja u BiH”, koji je finansirala Evropska unija iz IPA fondova od 1,1 milion eura.

Problemi s kojima se suočavaju “bolonjci” počinju od toga kada otvaraju radnu knjižicu da im se upiše adekvatna sprema, do toga da njihove diplome nisu prepoznate od poslodavaca.

Hadžagić kaže da u Ministarstvu civilnih poslova BiH bezmalo svaki drugi dan dođe neka žalba iz svih dijelova BiH, u kojima se “bolonjci” žale na neostvarivanje svojih egzistencijalnih prava.

Osim toga, dodala je, prisutni su problemi s priznavanjem tih diploma između entiteta, ali i između kantona pa čak i unutar istog kantona u Federaciji BiH.

Kaže da postoje praktične situacije koje otežavaju ostvarivanje prava ljudi koji su završili studij po “Bolonji”.

”Mi bukvalno imamo 12 obrazovnih vlasti, odnosno 12 “država” u oblasti obrazovanja. Pošto je svaka ta vlast apsolutno nadležna u oblasti obrazovanja, odnosno nema podijeljenih nadležnosti, postoji teoretska mogućnost da imate 12 načina priznavanja tih diploma, bez obzira  na to odakle one dolaze’‘, navela je Hadžagić.

U postojećoj ustavnoj strukturi ona rješenje iz ove situacije vidi u harmonizaciji propisa.

”S ovim projektom smo htjeli da napravimo faktično nacrt okvirnog zakona o priznavanju diploma u skladu s Lisabonskom konvencijom. Međutim, nije bilo političke podrške od svih ministarstava, nego se napravio alternativni materijal u vidu preporuka koje nisu drugorazredni ili nevažni dokument ukoliko bude političke volje da se stvari u BiH harmoniziraju i ukoliko taj dokument posluži za svaku nadležnu obrazovnu vlast da napravi vlastiti zakon ili propis kojim će se ovaj problem regulirati,’‘ rekla je Hadžalić.

Također je ukazala i na veliku odgovornost akademske zajednice koja je dodatno unijela zabunu u bolonjski proces, jer je jedan te isti studij negdje organiziran kao “3+2+3”, negdje kao “4+1+3”, pa da opis kompetencija za trogodišnji i četverogodišnji studij bude identičan, što je potpuno nelogično.

”Otvoreno govorim da su mnogi naši studenti, koji su završili studij po “Bolonji”, praktično osujećeni u izvršenju svojih temeljnih prava koja su stekli završetkom određenog studija’‘, istakla je pomoćnica ministra civilnih poslova BiH Esma Hadžagić.

 

Fena/Informer.ba