BiH Vijesti

Direktor SMT škole: Škole ne mogu preodgajati djecu

Pucnjava i ranjavanje učenika Srednje mašinske tehničke škole u Sarajevu koje je počinio, također, učenik ove škole, oba maloljetnici, ovih dana izazvala je niz reakcija javnosti. Jedni krive roditelje, drugi društvo, a treći upravu škole koja je, ruku na srce, najmanje odgovorna u ovim i ovakvim situacijama.

Direktor Srednje mašinske tehničke škole Rašid Šehović istakao je, u razgovoru za Fenu, da je osnovna funkcija škole davanje znanja i priprema mladih ljudi za tržište rada.

Škole ne mogu preodgajati djecu“, rekao je Šehović.

Osnovni problem, po njemu, je u porodici. Smatra da je osnovna ćelija društva itekako podbacila i izazvala povećanje maloljetničke delinkvencije.

Ne želim nikoga da uvrijedim, ali mi imamo primjera da se roditelji djece, kod kojih smo mi kao prosvjetni radnici uočili problematično ponašanje, uopće ne odazivaju na roditeljske sastanke ili savjetovanja. Jednostavno, neki roditelji misle da su upisom djece u srednje škole završili svoj posao“, pojasnio je Šehović.

Dodaje da se treba postaviti pitanje odakle oružje djeci i zašto njihovi roditelji imaju oružje koje je dostupno maloljetnicima.

Srednja mašinska tehnička škola učinila je sve što je u njenoj nadležnosti da bi spriječila ovakve incidente i situacije.

Ugradili smo 13 kamera, naši profesori i pedagozi u svakom su trenutku na raspolaganju učenicima i njihovim roditeljima, mi “patroliramo” hodnicima za vrijeme odmora i pratimo ponašanje učenika i reagiramo u svakoj sumnjivoj situaciji. Također, imamo i stalne dežure profesora. Ono što želim istaći je da mi ne možemo biti inspektori, ne smijemo pretresati djecu, a ovu mjeru predostrožnosti ne mogu provoditi ni pripadnici MUPKS-a jer je riječ o maloljetnicima“, rekao je Šehović.

Gdje je onda rješenje? Djelimično ono je, smatra Šehović, u postavljanju metal-detektora koje je predložio ministar obrazovanja i nauke KS-a Emir Suljagić.

Naravno, ta mjera će dati rezultate ukoliko se realizira dokraja, odnosno, ako se osigura nesmetan rad detektora uz obučeno osoblje koje će moći, nakon signalizacije detektora, zaustaviti učenika i provjeriti šta nosi sa sobom“, dodao je Šehović.

Korjenite i sistemske mjere su, ipak, neophodne. Jedna od njih, smatra Šehović, moglo bi biti i formiranje interresorne radne grupe sa specifičnim projektnim zadatkom koji bi rezultirao nizom zaključaka i primjenjivih mjera za problem s kojima se škole i nastavno osoblje suočavaju.

Jer, iako se o tome baš i ne piše, maloljetni nasilnici ne prezaju ni od nasrtaja na svoje nastavnike koji su, pored učenika, i sami u opasnosti.

 

Fena/Informer.ba