Intervju Vijesti

Emir Suljagić: O provođenju zakona se ne pregovara

Vjerske zajednice imaju pravo da nas kritikuju kako bi se sistem unaprijedio, na čemu im i zahvaljujem, ali Ministarstvo je stručni organ koji ima mandat i legitimitet građana da provodi svoje odluke rakao je u intervjuu za Oslobođenje ministar nauke i obrazovanja Kantona Sarajevo Emir Suljagić.

Prva instrukcija Ministarstva nauke i obrazovanja Kantona Sarajevo, na čelu sa ministrom Emirom Suljagićem, kada je naloženo da ocjena iz predmeta vjeronauka ne ulazi u opšti prosjek ocjena učenika, izazvala je dosta bure, a slična situacija ponavlja se i ovih dana, kada je ta instrukcija dopunjena.

Oslobođenje: Kazali ste kako djeca na više nivoa vlasti u BiH nisu ravnopravna pred zakonima. Da li je dopuna instrukcije o alternativnom predmetu i ostavljanje mogućnosti roditeljima i djetetu da ono ne pohađa nijedan od dva ponuđena predmeta upravo nastojanje da sva djeca u školama KS-a budu ravnopravna?

Emir Suljagić: Ministarstvo ispunjava svoje zakonske obaveze, što je naša dužnost, ali isto tako poštujemo i želje roditelja koje su u skladu sa zakonima i propisima. Djeca moraju biti ravnopravna, to je temeljno ljudsko pravo, te se o tome ne može raspravljati. Upravo slušajući glas roditelja i uz podršku Vijeća roditelja, donijeli smo odluku koju ste spomenuli. Poreski obveznici Kantona Sarajevo imaju pravo na jednake šanse i uslove te je, samim tim, njihovo i pravo njihove djece da izaberu neki od predmeta koji će izučavati, ali i da ne odaberu nijedan od njih.

Oslobođenje: Vama i ostalim članovima Vlade KS-a upućene su oštre reakcije iz Rijaseta IZ, u kojima se navodi kako odluka o dopuni instrukcije nije zakonski regulisana. Kako tumačite izjave da je ovo Vaša samovolja i politizacija obrazovanja?

Emir Suljagić: Ministarstvo obrazovanja i nauke KS-a je jedino nadležno da kreira i provodi obrazovnu politiku i to je jedina institucija na nivou Kantona Sarajevo koja to može činiti. Vjerske zajednice imaju pravo da nas kritikuju kako bi se sistem unaprijedio, na čemu im i zahvaljujem, ali Ministarstvo je stručni organ koji ima mandat i, na koncu, izbornu volju i legitimitet građana i građanki Kantona Sarajevo da provodi svoje odluke. Ne treba zaboraviti ni glas roditelja, čiju podršku uživamo, a čije stavove, također, uvažavamo.

Oslobođenje: Na odluku kantonalne Vlade ovaj put su reagovali i prosvjetni radnici. Da li se pod izgovorom da je ova odluka stranačke prirode, krije strah od gubitka broja časova, neispunjavanja potrebnih kvota za svakog nastavnika?

Emir Suljagić: Političke stranke ne kreiraju obrazovnu politiku, nego to čini Ministarstvo. Ne vidim razlog da se bilo ko pribojava za svoje radno mjesto, sve dok posao obavlja časno, odgovorno, pošteno i profesionalno. Problem prekomjernog broja nastavnika smo naslijedili od prethodnih saziva Ministarstva, te se i tim problemom, koji nas izuzetno opterećuje, bavimo sa pažnjom i razumijevanjem.

Oslobođenje: Iako se u javnost plasira drugačija slika, u mnogim sarajevskim školama većina učenika odlučila se za pohađanje predmeta Društvo – religija – kultura, umjesto vjeronauke. Ima li Ministarstvo već neke zvanične podatke na osnovu upitnika proslijeđenih roditeljima?

Emir Suljagić: Još je u toku proces anketiranja roditelja učenika o tome koji predmet žele, odnosno ne žele pohađati. Konkretnim pokazateljima u ovom trenutku ne raspolažemo, ali ćemo podatke učiniti dostupnima javnosti čim se stvore uslovi za to.

Oslobođenje: Šta uraditi kada broj djece u razredu, koji se odluči za alternativni predmet, prelazi utvrđene norme, pa se neka od njih nastoje, mimo njihove i odluke njihovih roditelja, prebaciti u odjeljenje koje u tim satima sluša vjeronauku?

Emir Suljagić: Zakonska obaveza Ministarstva i škola je da omoguće svim učenicima da pohađaju predmet koji njihovi roditelji odaberu, odnosno da ne pohađaju nijedan predmet. Kao što znate, o provođenju zakona se ne pregovara te niko neće doći u situaciju daradi nešto preko svoje volje i izbora.

Oslobođenje: Ponovo se pominju i diskriminacija i opšti prosjek učenika. Za razliku od dosadašnjeg sistema, po čemu mislite da će ovaj biti održiv u svim školama Sarajeva, za koje ističete da treba biti primjer ostalim gradovima u državi?

Emir Suljagić: Prije svega, ponudili smo izbor, što do sad, nažalost, ni je bio slučaj. Prikupljajući informacije sa terena, prije svega uvažavajući glas roditelja, zaključili smo da je nemogućnost izbora frustrirala roditelje te ih činila nezadovoljnim. Što se opšteg prosjeka tiče, javnost je upoznata sa kriterijima za upis učenika na sljedeći nivo obrazovanja, koje je donijela Vlada Kantona Sarajevo, a po kojima je relevantna grupa predmeta za određenu školu ili fakultet primarna, zatim dolazi prijemni ispit, a potom i opšti uspjeh učenika.

Smatram da je odluka Vlade KS-a već pokazala dobre rezultate, naravno, uz saradnju sa Ministarstvom, te da su se neke stvari od ove godine – nadam se i trajno – promijenile nabolje, zaključio je Suljagić u intervjuu za Oslobođenje.

 

Oslobođenje/Informer.ba