Uprava Željeznica Republike Srpske od danas je zaprijetila otkazima mašinovođama.
Time, nakon 43 dana, umjesto dogovora o postavljenim uvjetima i prekidu štrajka, menadžment traži najstrožniju kaznu za mašinovođe koji su obustavili rad 10.oktobra uz zahtjev da im se vrati raniji dodatak na plaću tzv.kilometar-sat.
Mogućim otkazima pozabavit će se pravna služba Željeznica RS-a, ali mašinovođe tvrde da ih ni to neće spriječiti da istraju u svojim zahtjevima.
Njihov uvjet za povratak na posao je da uprava Željeznica RS-a povuče sve disciplinske mjere protiv štrajkača, ukine sve otkaze, suspenzije i odgovornost protiv mašinovođa i spriječi svaki vid, kako kažu, odmazde.
Za oko 200 mašinovođa nije bila dovoljna samo odluka o ukidanju suspenzija, koju je uprava donijela 10.novembra nakon zahtjeva predsjednika RS-a Milorada Dodika, a od tog datuma samo su dvojica počela s radom.
Za rukovodstvo ovog javnog preduzeća obustava rada mašinovođa je protivzakonita, dok mašinovođe naglašavaju da uprava krši pravilnik po kojem je bila predviđena isplata dodatka na plaću od 2,4 umjesto jedne marke.
[crp]Mašinovođe su za sutra najavile dolazak u Banju Luku na mirne proteste, uoči sjednice Vlade o stanju u Željeznicama, o čemu je informaciju trebalo da sačini radna grupa nadležnog ministarstva.
Tokom mjesec i po dana štrajka potpuno je obustavljen putnički željeznički saobraćaj u RS-u, dok uprava uvjerava da je angažiranjem oko 30 mašinovođa uspjela da održi određeni obim teretnog saobraćaja.
Željeznice RS-a su u gubicima od oko 180 miliona maraka, u ovoj godini tri puta su pokretani štrajkovi, pripremljena je nova sistematizacija i reorganizacija, ali problem sa štrajkom mašinovođa još nije riješen.
Ukoliko dobiju otkaze, navode, bit će ugrožena egzistencija oko 200 porodica.
Istovremeno, osim putnika, velike štete trpi i privreda RS-a, BiH i okruženja.
Fena/Informer.ba