Turistička zajednica Kantona Sarajevo radi kontinuirano na promociji turizma, a po riječima direktora te institucije Harisa Fazlagića, cilj je pozicionirati Sarajevo na turističku mapu Evrope i svijeta kao poželjnu, povoljnu i atraktivnu turističku destinaciju. Fazlagić je u razgovoru za Fenu komparirao rezultate turističke sezone u proteklih nekoliko godina te kazao da se posjete turista mjere se rekordnom 2019.godinom. Prošla godina je po broju turista bila rekordna, a prvi podaci iz prva tri mjeseca ove godine ukazuju na to da bi i 2023.godina mogla biti rekordna.
Turistička zajednica Kantona Sarajevo radi kontinuirano na promociji turizma, a prema riječima direktora te institucije Harisa Fazlagića, cilj je pozicionirati Sarajevo na turističku mapu Evrope i svijeta kao poželjnu, povoljnu i atraktivnu turističku destinaciju.
Fazlagić je komparirao rezultate turističke sezone u proteklih nekoliko godina te kazao da se posjete turista mjere se rekordnom 2019.godinom. Prošla godina je po broju turista bila rekordna, a prvi podaci iz prva tri mjeseca ove godine ukazuju na to da bi i 2023.godina mogla biti rekordna.
“Prošle godine je Sarajevo posjetilo oko pola miliona turista, zabilježeno je 1.200.000 noćenja. Podaci Centralne banke BiH govore da je priliv od turizma više od dvije milijarde KM, a Kanton Sarajevo generira polovinu od tog prihoda”, rekao je Fazlagić.
Govoreći o tome šta najviše privlači turiste, on je kazao da je to Sarajevo Film Festival, regionalna i svjetska manifestacija i logično je da bude privlačna turistima, domaćim i stranim gostima.
Najveća posjećenost gostiju i turista je iz susjednih država – Hrvatske, Srbije, potom iz Njemačke, Austrije, država Zaljeva, SAD-a.
Fazlagić dodaje da prate i Kinu i vraćanje kineskih turista u BiH, jer je Kanton Sarajevo prije pandemije Covid – 19 imao najveći posjeta turista iz Kine.
Turistička zajednica KS, naglašava Fazlagić, ima pripremljeno puno projekata koji bi trebali biti realizirani ove godine, a upravo su, kako kaže ,završili javni poziv za specifične oblike turizma, a što je ono što Sarajevo nudi.
“Pokušavamo da pratimo svjetske trendove. Nedavno smo se predstavili na sajmu u Brazilu, tu su po prvi put prezentirani BiH i Kanton Sarajevo. Već na jesen idemo u Francusku i Švedsku”, kaže on.
To su, dodaje, projekti za turiste treće životne dobi, jer mi uvijek targetujemo države, sajmove. Specijalno se pripremamo za svaki sajam drugačije, jer svaki turista je drugačiji, šta ta država želi i šta mi želimo od tih turista iz te države.
Naravno, jedan od velikih investicionih projekata je alpine coaster na Bjelašnici, a kojeg žele implementirati u saradnji sa ZOI-jem, resornim ministarstvom i Općinom Trnovo.
Ponosni smo, kaže Fazlagić, i na Sarajevo City Card koja je objedinila turističku ponudu KS na jednom mjestu, a najviše se prodaje u digitalnoj firmi. To, kako navodi Fezlagić, turisti od nas očekuju – da sve bude objedinjeno, javni prijevoz, kulturne, sportske destinacije.
“Naš je zadatak da pri dolasku turisti znaju da imaju prijevoz od aerodroma do centra grada, da se voze Grasovim trolejbusima ili tramvajima, i kroz Sarajevo City Card, oni vide sve željene destinacije, institucije koje će posjetiti”, ističe on.
Sarajevo City Card može se kupiti na 24 i 72 sata, nema za 48 sati, jer nastoje da to bude potencijalni okidač da turisti i gosti ostvare više noćenja.
Stoga, smatra Fazlagić, potrebno je i želja mu je ostvariti bolju saradnji sa institucijama kulture, sporta, hotelima…
Zato je, naglašava, i prihvatio funkciju direktora TZKS, jer želi unaprijediti i promovirati ono što je naljepše u BiH i Sarajevu prirodno, kulturno bogatstvo. S obzirom da je blizak sportu i sportskim organizacijama, samim tim i manifestacijama, smatra da su sport i turizam nedjeljivi.
“Sportski događaji i kulturne manifestacije generiraju najviše turista”, naglasio je Fazlagić.
Stoga su pokrenuli niz projekata promocije turizma u inozemstvu, prezentirajući turizam na sajmovima, eventima koji se dešavaju van granica BiH.
“Kroz sajmove i skupljanje iskustava, informacija, mi tačno znamo šta mi kao Kanton Sarajevo možemo ponuditi, a to su specifični oblici turizma. Sada su mjesec ramazan, Pesah, Uskrs, Vaskrs. Na Baščaršiji je to jedinstveno, pored gastro, ratnog, outdoor turizma.. Zato Sarajevo zovu evropski Jerusalem”, ističe Fazlagić.
Potencijala ima, dodaje on, i svjesni smo da se turizam može puno razvijati, ali, navodi, tu nas moraju pratiti putna infrastruktura, aerodrom, direktne linije, jer je to što ljudi traže na sajmovima.
Fazlagić ističe da Sarajevo ima dobru gastro ponudu, olimpijski je grad, ali se mora više uvezivati sa svijetom, da budu bolji i brži komunikacija i dolasci ovdje.
“Sve što radimo i sufinansiramo su projekti iz oblasti sporta, summer fest, winter fest, skijanje, muzički, filmski festivali i sve što će se dešavati tokom ovog ljeta. Sve to ulazi u našu turističku ponudu i to je borba za noć više. Tako da očekujemo da bi 2023. godina mogla biti rekordna po broju posjeta turista, domaćih i stranih gostiju”, poručio je direktor Turističke zajednice Kantona Sarajevo Haris Fazlagić.