Techno

“Nokia” snižava cijene mobitela kako bi spasila tržišni udio

Finska “Nokia” snižava cijene određenog broja svojih čuvenih “pametnih” telefona – “smartphona” pokušavajući da spasi tržišni udio, prenijele su danas svjetske agencije.

Cijene telefona “Nokia” N8, C7 i E6 trebalo bi da budu snižene za 15 odsto, dok će cijene ostalih proizvoda biti manje snižene.

“Nokia”, međutim, kasni sa lansiranjem na tržište svog prvog “smartfona” pod operativnim sistemom “Windows phone 7”,

Ta kompanija će se i konačno povući do kraja jula sa japanskog tržišta nakon kratkog tržišnog prodora luksuznim telefonima cijene od 20 miliona jena (250.000 dolara).

“Nokijini” telefoni nikada nisu veoma popularni u Japanu gdje tržištem dominiraju telefoni domaćih proizvođača, kao i “iPhone” kompanije “Apple”.

Telefon kompanije “Apple” ostvaruje uspjeh i na američkom tržištu gdje je, prema podacima istraživačke kompanije “ComScore”, premašio u periodu od marta do maja telefon “BlackBerry” kompanije RIM (Research In Motion) i našao se na četvrtom mjestu po tržišnom udjelu, iza “Samsunga”, LG-a i “Motorole”.

Udio “Applea” je dostigao 8,7 odsto (rast za 1,2 odsto), a RIM-a 8,1 odsto (pad od 0,5 odsto), dok je najveći pad zabilježila “Motorola” (za jedan odsto), ali njen tržišni udio i dalje iznosi 15,1 odsto.

 

Tanjug/Informer.ba