“BH Telecom” kreće u kontranapad, nakon što je na “domaćem terenu” poražen od “M:tela”
Federalni ministar transporta i komunikacija Enver Bijedić potvrdio je za “Dnevni avaz” informacije da “BH Telecom” za sada gubi tržišnu utakmicu od “M:tela”.
Bijedić, u intervjuu za naš list, ekskluzivno najavljuje kontranapad, odnosno pokušaj “BH Telecoma” da prodre na tržište Republike Srpske i Srbije te druge mjere za spas posrnule sarajevske kompanije.
Loši rezultati
“BH Telecom” u posljednje vrijeme bilježi loše rezultate. Kada je riječ o tržišnom udjelu, “M:tel” ga je pretekao. Osim toga, profit “BH Telecoma” opao je u prvoj polovini godine za 11 posto. Zbog čega se to dešava?
” Tačne su informacije da je “M:tel” pretekao na domaćem tržištu “BH Telecom”. Odgovor bi mogao biti da “M:tel” na bosanskom tržištu djeluje kao privatna firma, za razliku od druga dva operatera, koja su u većinskom državnom vlasništvu.
To znači da “M:tel” ne podliježe Zakonu o javnim nabavkama i da svoje odluke može mnogo brže donositi te da razni postupci, poput nabavke opreme, mnogo kraće traju. To je ogromna prednost “M:tela”, koji djeluje vrlo efikasno, to se mora priznati“.
Zar ne mislite da je razlog ovakvog pada to što “M:tel” bira isključivo najstručnije ljude na rukovodeće pozicije, dok se u “BH Telecom” dolazi po stranačkoj liniji, a razne odluke u tom preduzeću donose se pod političkim utjecajem?
” Ako je neko politički izabran, to ne znači da nije stručan. On mora biti stručan, ali i društveno odgovoran“.
Znači li ovo što govorite da nema rješenja za ovu situaciju, već da će se ovaj trend slabljenja “BH Telecoma” nastaviti?
” Ne. Izvršit ćemo analizu da se spriječi daljnji trend rasta “M:tela” u odnosu na “BH Telecom” i preduzeti neke mjere. Jedna od aktivnosti je da agresivnije napadnemo tržište Republike Srpske, pa čak i okolnih zemalja. Prije svega mislim na Srbiju“.
Vjerovatno mislite na Sandžak?
” To ste vi rekli (smijeh). Ne možemo se samo povlačiti. Idemo u kontranapad. Osim toga, prijedlog je da se za sve javne kompanije koje tržišno posluju donesu specijalni propisi. Ako neko posluje tržišno, moramo mu omogućiti i tržišne uvjete. U suprotnom, doći ćemo u situaciju da će ih privatne kompanije pregaziti.”
Ubrzati procedure
Šta ćete učiniti da ubrzate pripremne procedure za gradnju autoputeva, koje trenutno oduzimaju najviše vremena?
” To je ubrzano zahvaljujući novoj Upravi “Autocesta FBiH”. Da je išlo naslijeđenim tempom, ne bi to još za godinu bilo potpisano. Inače, procedure izbora izvođača, projektovanja, eksproprijacije i ostale pripremne aktivnosti traju godinama. To moramo skratiti. Primjera radi, prilikom izbora firme za projektovanje neke dionice jedan od uvjeta treba biti i vrijeme za koje će ona to uraditi“.
Do 2014. novih 60 kilometara autoputa
Koliko će kilometara autoputa biti izgrađeno za vrijeme Vašeg mandata?
“Ja se nadam da ćemo do 2014. napraviti 60 novih kilometara autoputa na koridoru 5C. Mada, uz malo povoljnije kreditiranje i brže projektovanje, možemo dobiti još toliko kilometara izgradnjom autoputa od Tuzle do Orašja“.
Avaz/Informer.ba