Automobilizam

Lexus CT 200h Sport Premium: Luksuz na struju

Snaga, moć, sofisticiranost, luksuz i potrošnja od svega 3,8 litara bezolovnog benzina na 100 kilometara – kombinacija je koju bi svaki vlasnik automobila poželio, a to je ono što nudi prvi hibridni premium kompakt na svijetu Lexus CT200h.

Toyota važi za najnaprednijeg proizvođača automobila na svijetu kada je riječ o hibridnim tehnologijama. Prve modele s kombiniranim pogonom benzin-struja Japanci su lansirali još prije 14 godina, a od tada, čak tri miliona ljudi poželjelo je kupiti jedan. Bilo je pitanje dana kada će Toyota sve svoje znanje upakovati i u karoseriju nekog Lexusovog kompakta. Do sada je ona ugrađena u SUV RX, a i u limuzinu IS, ali u gami mu je nedostajao jedan hibridni kompakt.

Iako pionir u ovom segmentu automobila, CT200h proizvod je koji zaslužuje dubok naklon, jer je, zaista, teško pronaći nešto za šta bi se moglo reći da nije odrađeno kako treba.

Vanjski izgled modela načinjen je u agresivnom i sportskom duhu, ali ne samo zbog izgleda nego i zbog toga što je svaki detalj rezultat pažnje posvećene aerodinamici i što manjem otporu zraka, što umanjuje potrošnju modela. Ako je suditi po pažnji koju plijeni, CT je svojim izgledom pogodio u srž želja ljubitelja automobila.

Iako se vanjskom izgledu nijednog Lexusa ništa ne može prigovoriti, Lexus se ipak više proslavio onim što nudi iznutra pa je, sasvim logično, i CT napravljen da vas obori s nogu kada sjednete za volan. Svaki detalj enterijera, pa čak i šav na koži savršeno skrojene unutrašnjosti, potvrđuje da je riječ o premium vozilu.

Unutrašnjost je prebogata, ali prvo što će vam privući pažnju je kontrolor sekundarnih funkcija, smješten tamo gdje obično dođe ručna kočnica (a ona je, zapravo, nožna). Načinjen je po uzoru na kompjuterski miš, a zahvaljujući njemu, ne morate prstima tapkati po ekranu, jer imate kursor, kao na kompjuteru. Uz pomoć njega lako birate radiostanice, omiljene pjesme ili upravljate putnim računarom.

Dalje, ono što, također, plijeni pažnju je mjenjač, mali, ali ukusni CVT automatik.

Mesnati multifunkcionalni volan izvanredan je za držanje, a ispod se nalazi instrumentalna tabla, koja se, zavisno od načina vožnje, mijenja. U normalnom načinu vožnje je plava, a u sportskom crvena. Osim brzinometra, na tabli se nalaze ekran putnog računara i displej hibridnog pogona, a lijevo dio na kojem se, opet zavisno od načina vožnje, nalaze digitalni ekonometar (normalna vožnja) ili obrtomjer (sportska).

Ekran je na vrhu centralne konzole i otvara se po pokretanju sistema. Služi i kao displej stražnje kamere, a njegov ugao može se podesiti. Prema želji, može se i potpuno spustiti.

Osim komandi klima i audiouređaja s fantastičnim i vrlo moćnim ozvučenjem, na centralnoj konzoli nalaze se i komande za tri načina vožnje – eko (EV), normal i sport.

Sjedišta su, svakako, više nego udobna, a prostora je, otprilike, kao u ostalim kompaktima, s tim što je prtljažnik malo manji, jer je ispod njega smještena masivna baterija. Treba reći da je ispod dna smješten prostor od skoro 100 dodatnih litara, koji se itekako može iskoristiti.

Dimenzije

(mm) ………………… 4320 / 1.765 / 1.440

masa praznog vozila (kg) …………………… 1.410

prtljažnik (l) ……………………………………….. 375

Model CT200h je u cijelom svijetu, razumljivo, dostupan samo s jednom pogonskom verzijom, ali zainteresirani mogu birati između pet nivoa opreme – Comfort, Finesse, Sport, Sport Premium i Luxury Premium. Cijene se kreću od 54.000 do 76.100 KM.