Kada su prije tačno deset godina japanski div potrošačke elektronike Sony i švedski telekomunikacijski gigant Ericsson udružili snage i pokrenuli zajedničku kompaniju Sony Ericsson , činilo se da im na tržištu mobilnih telefona niko neće moći parirati.
Ipak, tokom decenije postojanja Sony Ericsson se uglavnom bezuspješno nosio s tržišnim izazovima, ne ostvarujući svojim vlasnicima s podjednakim, “fifty-fifty” udjelom u kompaniji nikakav značajniji profit. I Sony i Ericsson, kao zasebne poslovne jedinice, znatno su bolje poslovali od Sony Ericssona, bez obzira na to što je linija mobilnih telefona tog proizvođača na tržištu bila prepoznatljiva.
Danas Sony Ericsson drži 2,1 posto globalnog tržišta “običnih” mobilnih telefona i 4,2 posto tržišta smartphonea, što je – s obzirom na ime koje stoji iza njih – gotovo beznačajno. Više uređaja od Sony Ericssona prodaju Nokia, Samsung, Apple, LG, RIM (proizvođač BlackBerryja), Huawei, ZTE…
Zato su Sony i Ericsson ovu očito ne baš uspješnu saradnju odlučili okončati. Objavili su kako Sony otkupljuje Ericssonovu polovinu firme za cijenu od 1,05 milijardi evra, a u Sonyju su opravdali taj postupak činjenicom da će sada moći “brže i opsežnije” nuditi tržištu nove smartphone, ali i tablete, prenosna računala i televizore.
Sonyjeva najveća prednost nad rivalima je to što u portfelju svojih proizvoda nudi vrlo raširenu i izuzetno prepoznatljivu platformu za igranje, PlayStation, i upravo na njoj planira izgrađivati dobar dio budućeg uspjeha. Već ove godine, kroz još postojeći Sony Ericsson, tržištu je predstavljen PlayStation Phone, hibrid portabilnog PlayStationa i smartphonea, nazvan Xperia Play.
Na nesreću kompanije, predstavljanje tog uređaja podudarilo se s hakerskom provalom u sigurnosni sistem Sonyjevog servisa za internetsku kupovinu igara, čime je poljuljano povjerenje u firmu i sve što nudi u vezi s PlayStationom, što je negativno uticalo i na prodaju Xperije Play.
Kao firma sa stoljetnim ugledom koja nikada nije doživjela sličan propust, Ericsson si nakon toga, izgleda, nije mogao dopustiti daljnji savez s posramljenim Sonyjem i iz raskida s japanskim partnerom izvući će ono najbolje što može – novac, ali i svoje ime.
Jutarnji.hr/Informer.ba