„Reno“ je prije dvije godine na Salonu automobila u Frankfurtu obećao da će već od 2012. početi s prodajom električnih modela. Prvi na red je došao „fluens Z.E.“, izgledom baziran na aktuelnoj maloj porodičnoj limuzini iz „Renoove“ game.
U pitanju je klasičan primjer nečega što bi za koju godinu lahko moglo da postane normalna pojava u saobraćaju, a trenutno je i sjajan radni poligon francuskim inženjerima, koji u hodu razvijaju koncept ispravljajući sve mane i nedostatke koji su neminovni s trenutnom tehnologijom.
Konkretno, radi se o glavnoj stvari kada je ovaj profil automobila u pitanju. Baterije su, naime, te koje određuju autonomiju vozila, koja u slučaju „fluensa“ iznosi do 200 kilometara u idealnim uslovima vožnje, ili 185 po NEDC standardima.
Ona, naravno, u oštrijem ritmu može da padne i do 80 kilometara (sportska vožnja, loše vrijeme, mnogo uzbrdica…), ali to je već stvar vozača. Tokom našeg testa, nekim uobičajenim režimom, uz povremena snažnija ubrzanja, kompjuter u „fluensu Z.E.“ izračunao je da bi autonomija trebalo da iznosi stotinak kilometara, što je i najrealnija računica kada je ovaj model u pitanju.
Drugi izazov koji „Reno“ intenzivno riješava jeste dužina punjenja, tačnije želja da električni automobili što češće budu na raspolaganju vozaču, pošto, trenutno, preporučena dužina punjenja litijum-jonskih baterija na stanicama iznosi između šest i osam sati. Korišćenjem konvencionalne utičnice sa 220-voltne mreže ta procedura povećava na 10 do 12 časova, što smanjuje praktičnost vozila.
Baterija ne ulazi u cijenu automobila i ona ostaje „Renoovo“ vlasništvo, a vozač električnog „fluensa“ je, u stvari, samo iznajmljuje. „Fluens“, tako, košta oko 25.000 eura, što je procjenjena cijena za zemlje u kojima je odobrena subvencija države u iznosu od 5.000 eura.
Blic/Informer.ba