Mladi dizajner Miloš Paripović obradovao je sve koji sa nostalgijom razmišljaju o Zastavinoj kreaciji, automobilu Yugo 45, koji je završio kao tema mnogih viceva.
Auto koji je ismijavan i u nekim američkim filmovima, bio je predmet redizajna, ali se za novi Jugo koncept ne može baš reći da ga treba shvatiti ozbiljno.
Miloš Paripović osmislio je Zugo koncept koji je za razliku od Yugo45 krenuo kao šala, a na kraju su ga mnogi shvatili prilično ozbiljno.
Paripović, koji je završio master studije primenjenih umijetnosti u Beču, dizajnirao je Zugo kao niskobudžetni, potpuno električni mali gradski hatchback u sklopu takmičenja na Auto(r) konferenciji 2011. godine, najvećoj konferenciji za dizajn automobila u Europi, koja je prošle godine održana u Zagrebu.
Na konferenciji je održano i takmičenje sa temom ‘Dizajniranje novog tipa automobila za države u tranziciji 2020. godine’, a Paripović je sa svojim duhovitim viđenjem ove teme osvojio peto mjesto. Objasnio je da je ime koncepta nastalo slučajno, kao poslijedica greške u kucanju, kada je htjeo da napiše ime Yugo na tastaturi podešenoj za engleski jezik, kada se slovo Y menja u Z, piše Srbijanet.
On se našalio kako je Zugo ‘ekonomičniji jer se gasi na svakom semaforu‘, zatim da je zbog kombinacije materijala laganiji ‘što će posebno cijeniti vaša djeca i supruga kada slijedeći put budu morali da guraju auto‘.
Paripović je svom modernizovanom Zugo konceptu dodao neke ‘korisne‘ elemente poput zagrijejanih podloga na vratima gepeka, da ljudima koji guraju automobil po zimi ne bude hladno za ruke, ali i senzore na tim istim vratima koji prepoznaju da li neko od tih koji guraju zabušava.
Informer.ba