Nakon dva benzinska, kineski brend Geely, od prošle godine zvanično dostupan i u BiH, predstavlja prvi potpuno električni model. EX5 je novi globalni igrač koji će se prodavati na 80 tržišta svijeta i ujedno prvi električni model marke u Evropi. Zanimljivo, u BiH će ovaj model imati drastično nižu cijenu nego u EU.
Kako drugačije objasniti fenomen kineske autoindustrije, osim da je u velikoj ekspanziji s neprestanim širenjem na svaki dostupni pedalj svjetskog tržišta. S tim u vezi dolazi i odgovor zašto lansiraju mnogo brendova i novih modela po visokim EU standardima.
“Vjerujemo da je ovo samo početak. U budućnosti ćemo lansirati mnogo više električnih vozila”, istakao je u uvodu prezentacije novog EX5 Tommy Chen, regionalni menadžer prodaje.
Holding Geely u svojoj vlasničkoj strukturi ima devet brendova, od kojih je u Evropi najpoznatiji Volvo. Geely je od kraja 2024. godine poznat i bh. publici, a prošli mjesec je ostvaren rekordni mjesec, jer je registrovano 15 novih automobila. Mic po mic i uvoznik se približava planu od 200 prodatih automobila godišnje. Za skromne brojke bh. tržišta ovo je više nego korektno, jer prava ofanziva tek dolazi. Uvoznik je u regiji prodao već 2.800 automobila, uglavnom fizičkim licima, a od menadžera otkrivamo da su kupci sve zadovoljniji, da svoja iskustva dijele međusobno i da ova zajednica postaje svakim danom sve veća.
Prvi od tri noviteta
Nakon dva benzinska SUV-a, uvoznik sada dovozi još jedan, ali s potpuno električnim pogonom. Tu nije kraj, jer će uskoro na istoj platformi predstaviti još jedan veći SUV s plug-in hibridnom tehnologijom, kao i Cityray, važan model koji će se veličinom i cijenom smjestiti između Coolraya i Starraya. Geely je na dobrom putu da ubrzo postane lider među kineskim brendovima u BiH.
Vratimo se protagonisti međunarodne prezentacije u Beogradu. Iako je o dizajnu nezahvalno raspravljati, komentari za EX5 kažu da nije toliko upečatljiv da vas obori s nogu. Kada vidite rad na drugim brendovima, Geely kao da više slobode daje njima, odnosno dopušta da drugi razvijaju taj segment odvažnije (Lynk razvija Volvo tim u svom centru u Švedskoj), dok su oni više posvećeni tehnologiji, inovacijama i vođenju biznisa.
Bilo kako bilo, dužina novog EX5 je 4,62 metra, što je otprilike na nivou C-SUV segmenta, mada je unutrašnji prostor na nivou većeg D segmenta. To je zasigurno dobar marketinški alat. Geely s ovim modelom, namijenjenom globalnom tržištu, cilja visoko, a to namjerava opravdati sa 16 ADAS funkcija i osam novih tehnologija među kojima se ističu vlastiti infotainment sistem Flyme Auto i Cell to Body konstrukciju s baterijom koja nije samo “priheftana” na podnicu, već čini dio šasije i strukture vozila. Takav koncept ističu iz Geelyja omogućava jaču zaštitu baterije (ćelije se ne sabijaju pri bočnom sudaru), povećava torzijsku čvrstoću, nudi više prostora u kabini i veoma važno – omogućava stabilnije upravljanje uz niže težište.
Oko 200 kg lakši od konkurencije
Kinezi ističu adut u novoj generaciji Short Blade baterije kapaciteta 60,2 kWh. Ovo je ujedno važna tehnička inovacija pokazana prije nepunih godinu dana, posebno što u poređenju s klasičnim formatima, ova baterija s fizički manjim i tanjim modulima donosi veću energetsku gustoću i manji unutrašnji otpor, te se manje zagrijava i brže puni. Niz je prednosti s ovom inovacijom, koju Geely tek treba da dokaže u praksi.
[crp]Šta to sve znači za vlasnika? Kao prvo, ovaj SUV je u prosjeku oko 200 kg lakši od suparnika i ima manji aerodinamički otpor od ispaljenog metka, što direktno implicira bolje vozne osobine i manju potrošnju energije. Na prvoj vožnji od Beograda do Novog Sada, trošili smo u prosjeku 14,4 kWh, što odgovara deklarisanoj WLTP fabričkoj autonomiji od 430 kilometara. Kao drugo, od 30 do 80 posto kapaciteta baterije puni se za 20 minuta, a sa samo 10 minuta provedenih na punjaču baterija se može nadopuniti energiju za 135 kilometara vožnje. Maksimalna snaga 400 V tehnologije punjenja iznosi 100 kW, što nije na nivou klase, no Kinezi kao da su svjesno išli na to da ne opterećuju kompaktniju bateriju prosječnog kapaciteta i da u svemu ne pretjeraju s cijenom. Kako to obično biva s električnim vozilima, prednost imaju oni koji podržavaju V2L (vehicle to load) i V2V (vehicle to vehicle) funkciju, što znači da ovaj SUV može puniti strujom vanjske uređaje ili čak drugo vozilo.
Kompaktni elektromotor, s masom od samo 79,8 kg, pogoni točkove prednje osovine i razvija snagu od 218 KS i 320 Nm momenta. Ubrzanje do 100 km/h traje 6,9 sekundi, a maksimalna brzina ograničena je na 175 km/h. Na upit o 4×4 pogonu, dobili smo odgovor da ga neće biti.
Jedan luksuzni paket opreme
S obzirom da se EX5 prodaje sa samo jednim, ali ujedno najbogatijim, paketom opreme, EX5 nudi dugu listu opreme, koju evropski rivali ne mogu ponuditi u komparativnoj cijeni. Naime, prednja sjedišta električno su podesiva te imaju grijanje, ventilaciju i čak funkciju masaže. Takođe, prednja sjedišta se mogu skoro u potpunosti ispružiti i dodatno imaju podršku za noge.
Flyme Sound ozvučenje s dodatnim zvučnicima u naslonima za glavu sjedišta i ukupnom snagom od 1000 W je priča za sebe i užitak je podesiti skoro pa koncertni osjećaj. Panoramski krov površine 1,18 m2 dodatno otvara kabinu, čijih 67,2 posto je iskorišteno za putnike. Pritom su Kinezi itekako mislili na praktične aspekte, jer pored ladice od 14 litara ispod zadnje klupe i 10-litarskog prostora ispod centralnog tunela, u obloge vrata je moguće smjestiti četiri boce od jednog litra. Osnovni prtljažni prostor mjeri 461 litar i raste na skoro 1.900 litara preklapanjem stražnjih naslona.
Infotainment sistem Flyme Auto razvijen je interno i temelji se na ekranu od 15,4 inča, uz digitalne instrumente na ekranu od 10,2 inča. Head-up displej od 13,8 inča projicira najvažnije informacije na vjetrobransko staklo ispred vozača. Flyme Auto sistem dolazi s nizom unaprijed instaliranih aplikacija kao što su Spotify, Amzon Music, Tunein itd.
Najbolja cijena u Evropi
U ovom trenutku EX5 je dostupan samo u top verziji, a cijena u BiH je drastično niža od EU tržišta i jedna od najnižih u regiji. Sa 68.990 KM prije subvencije, EX je daleko pristupačniji nego u EU gdje je određena jedinstvena cijena od 42.990 eura (84.981 KM) u koju je uključena dodatna carina od 18,8 posto. Međutim, cijena je niža nego recimo u Srbiji gdje ovaj model starta od 36.990 eura (72.346 KM). Dakle, pored tehnologije, veliki adut mu je i cijena.
Geely nudi osam godina ili 150.000 kilometara garanciju na bateriju, dok je cjelokupno vozilo pokriveno garancijom s povećanih šest godina ili 150.000 pređenih kilometara, s obzirom da standardni modeli nude četiri godine ili 100.000 km.
Dodaj Komentar