Američki proizvođač predstavio je dvjie verzije novog pogonskog agregata koje će se ugrađivati u model Focus i koje će zameniti postojeći atmosferski 1.6 litarski benzinski motor.
Riječ je o trocilindričnom turbo-punjenom EcoBoost motoru od svega 1.0 litra radne zapremine, koji će se proizvoditi u dve varijante.
Slabiji dolazi sa 99 ks, a sa ovim motorom Ford Focus trošiće 4.8 l/100 km, uz emisiju CO2 od 109g/km.
Jača EcoBoost verzija razvija 123 ks, uz prosječnu potrošnju od 5 litara na 100 pređenih kilometara i emisiju ugljen-dioksida od 114 g/km.
U Fordu kažu daje novi pogonski agregat razvijen u Velikoj Britaniji i da je toliko mali da njegova osnova može da stane na list papira A4 formata.
Inače, ovo je treći motor iz EcoBoost porodice, a dosadašnje dvije verzije od 1.6 i 2.0 litra imale su raspon snage između 150 i 240 ks.
Ford Focus sa novim motorom naći će se u prodaji na evropskom tržištu u februaru 2012. godine, a nakon Focusa ovaj agregat počeće da se ugrađuje i u modele C-MAX, Grand C-MAX, kao i u novi B-MAX.
B92/Informer.ba