Automobilizam

Mazda2 1.5 A/T TE: Uvjerljiva i s automatikom

Mazda2 je na tržištu dostupna i u kombinaciji s automatskim mjenjačem, što podrazumijeva snažniji benzinski motor i nešto bogatiji paket opreme. Zvuči primamljivo, a isto govori i praksa.

Posljednji redizajn nije puno toga promijenio. Naprotiv, zadržano je sve što je učinilo najmanju Mazdu svjetskim automobilom godine (2008) i jednim od najcjenjenijih malih automobila na tržištu. I dalje se radi o simpatičnom gradskom kompaktu smirenijih linija kojemu je sada odijelo tek minimalno prekrojeno.

Najočitije novine pronalaze se sprijeda na prednjoj masci s, hvala Bogu, i dalje “normalnim” bademastim svjetlima. Drugih promjena gotovo da i nema, pa tako ne moramo posebno naglašavati kako automobil i dalje uzima istu tlocrtnu mjeru od 3,92 m x 1,695 m. Priliku ćemo iskoristit tek da pohvalimo dva detalja, novu boju u ponudi i stilizirane obrube maglenki. Nema sumnje, Mazda 2 po pitanju stila spada u red odlikaša.

Iznutra stara priča. Ovdje i dalje za status odlikaša nedostaje malo više smjelosti. Bar kad je u pitanju dizajn i korišteni materijali, jer usprkos odličnoj kvaliteti teško da će se nekomu svidjeti izraženo crnilo prednje armature.

No, ergonomija je među najboljima u segmentu, a spomenut ćemo i kako je Mazdin “inovativni” pretinac suvozača s gornjim otvorom sada poprimio klasičnu izvedbu čime je nestala i ne previše upotrebljiva gornja polica. Uzoran komfor za sve putnike, 250 litara prtljažnika i odlična opremljenost zaokružuju priču oko interijera modela.

Polako dolazimo i do osnovnog povoda testa, a to je automatski mjenjač. Premda oduvijek tehnološki napredna “dvojka“ ovdje zazire od pomodnih polugica iza upravljača, pa nudi klasičnu ručicu mjenjača postavljenu na odlično odmjerenu povišenu poziciju.

Activematic mjenjač je klasične koncepcije s četiri predefinirana stupnja prijenosa i ustaljenom podjelom modova rada. Posjeduje i tzv. lock funkciju kada je moguće zaključati stupanj prijenosa, a tu je Sport režim s nešto duljom prvom i drugom brzinom. Izbor ovog mjenjača za sobom povlači 1,5 benzinski motor sa 102 KS i 133 Nm, što u prijevodu znači pozamašnu zalihu moći, ali i višu potrošnju.

I doista, čak i u ovakvom automatskim mjenjačem sputanom izdanju Mazda2 zadržava agilnost. Ubrzanja su solidna usprkos podatku kako izmjena stupnja traje pola sekunde, a i logika rada mjenjača nije loša. Ovakva kombinacija ono najbolje daje u gradskoj vožnji gdje se Mazda2 ionako najbolje snalazi. Na otvorenom uz preduvjet manjeg opterećenja vozne osobine ostaju na razini zadatka, a ponekad i pozitivno iznenade potaknute odličnim podvozjem kojeg dijeli s Fiestom.

Tako će automobil krstariti 110-120 km/h bez potrebe da motor prijeđe 3.000 o/min. Međutim, pod punim opterećenjem kad se prednost manje mase izgubi ni stotinjak konja nije od velike pomoći. A što se potrošnje tiče, ona je 20-ak posto viša no u slabije izvedbe s ručnim mjenjačem, ili prevedeno iznosi oko 8,6 l/100 km u prosjeku i preko 9 u uvjetima gradske gužve.

I to zvuči dobro, no pitanje je vrijedi li komfor automatskog mjenjača dodatne cijene i potrošnje. Za nas inače nesklone ovoj koncepciji baš i ne, no ista zasigurno neće smetati u ponudi zastupnika. Čak štoviše, upravo bi ova izvedba mogla dovući i neke nove kupce.

Stoga zaključimo cijenom. Redizajn donosi i nešto više cijene, bolje rečeno brisanje starih akcija, pa tako u konačnici Mazda2 s automatskim mjenjačem i snažnijim benzincem ima cijenu od 112.490 kn, otprilike koliko i izvedba sa slabijim motorom, klasičnim mjenjačem i stupanj bogatijim paketom opreme.

Ulazni model (CE Plus) stoji 102.490 kn, a zahvaljujući trenutno popustu od 5.000 kn cijena pada bliže razumnijim okvirima. U svakom slučaju bez imalo grižnje savjesti zbog možebitnog pretjerivanja još jednom ćemo konstatirati kako Mazda2 u svakom pogledu, od dizajna preko kvalitete i voznih osobina spada u red ponajboljih gradskih kompakata.