Već u nekoliko navrata Mazda je uz najave iduće generacije roadstera MX-5 naglašavala kako će to biti model koji će u potpunosti utjeloviti definiciju ”downsizinga”, javljaju hrvatski mediji.
Nedavne informacije iz samog kruga tvornice govore kako su Mazdini čelnici pred svoje inžinjere postavili težak zadatak da nova Mazda MX-5 mora imati masu manju od 900 kg. Do prije godinu dana plan je bio masa manja od 1000 kg, a zapravo je stvarna granica koja se u konačnici želi postići 800 kg. No, na takav rasplet ipak će trebati pričekati još neko vrijeme , a možda i neku drugu generaciju MX-5.
Kada je po prvi put predstavljena, a bilo je to 1989., Mazda MX-5 imala je masu 955 kg. Bilo je to prije ”ere” crash testova, prednjih i bočnih zračnih jastuka i silne luksuzne opreme koja je malo pomalo opterećivala automobil i uskoro postala standard. Zahvaljujući generalnom downsizingu, uz lakšu karoseriju dolaze i jednostavnije komponente, laganiji ovjes, manji radni obujam pogonskih sklopova, dok efikasnost te samim time i ekonomičnost posljedično rastu. Dosadašnje 1.8 i 2.0 atmosferske motore zamjeniti će tako 1.5L turbo. Ostaje nepoznanica da li u Mazdi možda planiraju ukinuti mogućnost doplate za tvrdi krov, koji uvelike olakšava posjedovanje MX-5 vlasnicima, ali neminovno donosi 80-tak kilograma viška.
TIP/Informer.ba