Porsche je zvanično predstavio unikatnu i cestovno legalnu verziju svog šampionskog LMDh automobila te mu je dao oznaku 963 RSP.
Automobil je predstavljen uoči utrke 24 sata Le Mansa, tokom koje će biti javno izložen. Porsche 963 RSP je značajno modificirana verzija modela LMDh s Multimaticovom šasijom, koji obilježava 50. godišnjicu naručivanja cestovne verzije modela 917, koji je upisao dvije vezane pobjede na francuskom klasiku izdržljivosti 1970. i 1971. godine.
RSP oznaka predstavlja inicijale imena kupca, a to je Roger Searle Penske. Automobil je nazvan po njemu i napravljen za ovog 88-godišnjeg nekadašnjeg trkača i vlasnika tima, koji predvodi organizaciju koja čini dio tima Porsche Penske Motorsport.
Automobil je debitovao u sklopu promotivne vožnje na javnim cestama u blizini staze Circuitde la Sarthe u Le Mansu, a vozio ga je dvostruki pobjednik utrke 24 sata Le Mansa Timo Bernhard.
Prema Porscheu, projekt je ostvaren u saradnji između Porschea, Porsche Penske Motorsporta i Porsche Cars North America (PCNA).
Koncept je osmišljen tokom sastanka predsjednika i izvršnog direktora PCNA Time Rescha, potpredsjednika Porsche Motorsporta Thomasa Laudenbacha i direktora fabrike Porsche Penske Motorsport Lmdh Ursa Kuratlea, koji je održan na stazi Michelin Raceway Road Atlanta. Oni su potom predstavili ideju Penskeu i generalnom direktoru Porsche Penske Motorsporta Jonathanu Diuguidu, nakon čega je projekt razvijan dalje, a Penske je nominovan za kupca automobila.
Kako bi 963 bio pogodan za cestovnu vožnju, bile su potrebne opsežne modifikacije. Cilj je bio da automobil bude što više sličan originalnom cestovnom modelu 917.
Ovo je prvi 963 koji je lakiran umjesto presvlačenja folijom, a odabrana je Martini srebrna boja potvrđena u evidenciji koju posjeduje Porscheov muzej u Stuttgartu. Automobil je lakiran s tri sloja.
Manje komponente, poput šarki i konektora krila, lakirani su u satensko crnu boju, dok je na stražnji dio aplicirana 3D printana oznaka 963 RSP.
[crp]Detaljne modifikacije karoserije uključuju kreiranje jedinstvenih ventilacijskih otvora na blatobranima, uklanjanje krilnih karbonskih zaštitnih ploča potrebnih za trkaće automobile, kao i dodavanje emajlirane Porscheove značke na nosu te tački za fiksiranje prednjih i stražnjih registarskih tablica.
Unutrašnjost je značajno preuređena mješavinom smeđe kože i Alcantare, uključujući sjedišta, oblogu krova, upravljač i drugo. Inženjeri su čak ugradili i odvojivi držač za čaše napravljen pomoću 3D printera.
Konačno, načinjene su i brojne mehaničke modifikacije, kako bi se osiguralo da 963 RSP bude spreman za javne ceste. Maksimalno je podignut, a Multimatic DSSV amortizeri su podešeni na najmekšu postavku kako bi vožnja bila udobnija.
Ove promjene, zajedno s modificiranom karoserijom koja prekriva lukove točkova, Michelin gumama i sirenom, osigurale su da se ispune potrebni kriteriji za legalnu cestovnu vožnju i nošenje registarskih oznaka.
Što se tiče pogona, isporuka snage MGU jedinice je remapirana kako bi bila “uglađenija” i adekvatnija za cestu. Remapiranje je bilo potrebno i kako bi pogonski sklop mogao raditi na benzin, što je predstavljalo “značajan poduhvat”.
Automobil će biti izložen na pomenutoj stazi tokom utrke, nakon čega će se vratiti u Porscheov muzej. Pojavit će se na Festivalu brzine Goodwood u julu uz Porsche 917 koji je poslužio kao inspiracija.
Iako je Porsche 963 RSP legalan za cestovnu vožnju, ostat će unikat.