Lifestyle Showbiz

Pozitivan razgovor sprječava da rasprava postane svađa

Problemi silaze s usana, kaže stara kineska poslovica koja najbolje opisuje ljude s lošim komunikacijskim vještinama. Oni najčešće podcjenjuju ili ignorišu osjećanja sagovornika u raspravi i izgovaraju rečenice poput “bezveze se brineš”, “dramiš”, “ne zanima me”.

Ti naučeni obrasci vrijeđaju sagovornika i onemogućavaju normalan razgovor. Ovakva komunikacija teško ostvaruje skladne odnose i trebalo bi mijenjati svoj pristup čak i ako loše namjere stvarno nisu prisutne, savjetuju psiholozi.

 

Uvijek, nikad, svaki put – treba izbaciti iz rasprave

Ove naizgled jednostavne riječi imaju vrlo komplikovana značenja u kontekstu rasprave. Najčešće se odnose na loše karakteristike ili ponašanje, a riječi poput “uvijek”, “nikad”, “svaki put”, “ponovno”, “svi” neće nikome pomoći. Smanjite ih ili još bolje, potpuno izbacite iz rasprava, i oboje ćete biti zadovoljniji.

Na primjer:
Uvijek ostavljaš podignuti dasku toaleta
Nikad ne pitaš kako se ja osjećam
Opet si lijen
Svaki put zaboraviš
Svi znaju da si razmažena

Takve univerzalne rečenice problematične su na nekoliko načina, a prvenstveno zbog toga što osuđuju onoga kome su upućene. Drugi razlog je zbog toga što su one usmjerene na ono što je pogrešno, a ne kako nešto poboljšati. Ovakve rečenice posebno je važno izbjegavati u razgovoru s djecom, jer loše djeluju na njihovo samopouzdanje.

Smedia/Informer.ba