Korisnici Facebooka imaju više bliskih prijatelja i dobivaju više socijalne podrške od onih koji nisu na mreži, pokazuju rezultati istraživanja.
Fenomen društvenih mreža posljednjih je pet godina često okrivljen da utiče na izolaciju mladih od svojih vršnjaka. Te teze demantuju rezultati istraživanja koje je proveo Pew Research Center i koji tvrde: ljudi koji su na Facebooku imaju veći broj bliskih prijatelja, veće povjerenje i puno više društvene podrške od onih koji se nisu priključili toj društvenoj mreži, prenosi Daily Mail.
Korisnici Facebooka su, pokazalo se, jače politički anganžovani nego ljudi koji nisu na mreži. “Bilo je dosta nagađanja o lošem uticaju umrežavanja na stvarni život, dosta ih je bilo skoncentrisano na mogućnost da takve stranice negativno utiču na stvarne odnose te da ih udaljuju od učestvovanja u realnom životu“, kaže voditelj istraživanja, profesor Keith Hampton: “Rezultati pokazuju upravo suprotno: da ljudi koji koriste društvene mreže zapravo ostvaruju više bliskih odnosa te da je vjerovatnije da su uključeni u građanske i političke akcije“.
Pew Research Center ispitao je 2.255 odraslih Amerikanaca o njihovom korištenju društvenih mreža. Otkrili su da korisnici Facebooka, za razliku od ostalih korisnika interneta, i onih koji se internetom ne koriste, drže da se većini ljudi može vjerovati.
Korisnici Facebooka prije će prisustvovati nekom političkom skupu i izaći na izbore. Dobivaju, čini se, i 50 posto više društvene i emocionalne podrške. Među Facebook prijateljima imaju, u prosjeku, samo tri posto osoba koje nikada nisu sreli u životu. Dominantne su i najznačajnije veze sa onima sa kojim i inače imaju solidne odnose. Dan prosječnog korisnika Facebooka u brojkama izgleda ovako: 15 posto korisnika svakodnevno ažurirati svoj status, 22 posto komentariše tuđi post ili status, a 20 posto komentariše fotografije drugog korisnika. Tuđe statuse će lajkati 26 posto korisnika, a 10 posto će slati drugom korisniku privatnu poruku.
Facebook sada koristi 47 posto cjelokupnog broja odrasla populacije na svijetu, dok ih je prije tri godine bilo 26 posto. Više od polovice odraslih su korisnici u dobi od 35 godina, piše Tportal.
“Socijalne su mreže postale bitne ljudima jer mogu ostati u stalnom kontaktu sa svojim najboljim prijateljima i poznanicima“, kaže Lee Rainie, jedan od autora studije: “Ali priča nije gotova. Svijet umreženih pojedinaca mijenjat će se sa razvojem platformi i promjenama u populaciji korisnika“.
Informer.ba