Techno

Facebook ulazi na kinesko internet tržište od 500 milijona korisnika

Čini se kako smo svakim danom sve bliže datumu lansiranja posebne verzije Facebooka za kinesko internet tržište. Kina je poznata po neumoljivom cenzuriranju i blokiranju svih “neodgovorajućih” online sadržaja…

Zato se u početku spekuliralo kako će Facebook uz pomoć lokalnog kineskog internet diva Baidu lansirati posebnu društvenu mrežu koja neće biti direktno spojena na Facebookovu platformu.

No, danas dobivamo drukčije informacije…

Kako doznaje AllThingsD, Facebook u Kini planira lansirati posebnu verziju Facebooka koja će ipak biti spojena s matičnom Facebookovom platformom. No, s jednom iznimkom.

Baidu će u suradnji sa službenim Pekingom osigurati cenzuriranje i blokiranje bilo kakvog neodgovarajućeg sadržaja. Dok mi budemo, recimo, uživali u nekom smiješnom videu koji parodira kinesko političko vodstvo, kineski Facebook korisnici tom videu jednostavno neće moći niti pristupiti.

Pametno rješenje.

A izgleda da samo Facebookovo vodstvo nema apsolutno nikakve “moralne” dileme vezane uz cenzuriranje sadržaja i plesanje u ritmu kojeg ispisuje službeni Peking.

Veći će problemi za Facebook biti u SAD-u gdje će američki političari sigurno propitivati njihovu lojalnost, domoljublje i podržavanje demokratskog političkog sustava.

Kina je za Facebook do sada najveći izazov, ali ukoliko tamo izvedu uspješno lansiranje – možda iduće godine budemo imali jedan od najvećih tehnoloških IPO-a svih vremena.

Jer ako Facebook sada vrijedi 60-70 milijardi dolara, možete zamisliti koliko će vrijediti s Kinom koja ima oko 500 milijuna internet korisnika.