Techno

Facebook u velikim problemima

Europska komisija namjerava zabraniti dosadašnji način prikupljanja podataka korisnika i njihovo dijeljenje s oglašivačima što bi moglo uvelike uticati na poslovanje Facebooka.

Europska komisija namjerava prekinuti dosadašnju praksu prema kojoj su internetske stranice i servisi pratili i ‘prisluškivali‘ korisnike kako bi skupili razne informacija o njima – uključujući politička i vjerska opredjeljenja te brojne druge informacije koje postaju dostupne i oglašivačima koji ih iskorištavaju za objavu ciljanih oglasa, objavili su u The Telegraphu.

S obzirom da ova praksa ugrožava privatnost korisnika – koji gotovo da i nemaju kontrolu nad tim tko se sve može dokopati njihovih privatnih stvari, Europska komisija za početak sljedeće godine planira direktivu kojom bi trebala zabraniti iskorištavanje privatnih podataka za ciljano oglašavanje – osim u slučaju kada korisnici sami pristanu na to.

Ovakva odluka naročito bi mogla uticati na najveću društvenu mrežu na svijetu koju, ako ne bude poštovala odluku Europske komisije, očekuju tužbe ili velike novčane kazne. Ono što naročito može brinuti Zuckerberga jest da će ova odluka stupiti na snagu u godini kada bi Facebook trebao izaći na berzu i kada mnogi očekuju da će njegova vrijednost biti procijenjena na čak sto milijardi dolara.

Potpredsjednica EK Viviane Reding smatra da će ova direktiva unijeti nužne dopune u trenutne zakone o zaštiti podataka koji će biti u skladu s trenutnim tehnološkim napretkom i koji će osigurati dosljednost u načinu poslovanja kompanija diljem Europske unije – ‘korisnici moraju znati koje se informacije sakupljaju i dalje prosljeđuju (drugim kompanijama, oglašivačima) i u koju svrhu’.

Dodala je da privatni podaci europskih korisnika moraju biti snažno zaštićeni – bez obzira na to u kojoj zemlji EU žive, kao i bez obzira na to u kojoj je zemlji smještena kompanija koja koristi te podatke.

Inače, ova je odluka objavljena nedugo nakon što su u Sunday Telegraphu objavili podatke o načinu na koji Facebook pomaže kompanijama u ciljanom oglašavanju.

Zaključili su da se ti podaci ne odnose samo na osobne podatke korisnika, njihove ‘lajkove‘ i informacije koje objave na Facebooku, već ova kompanija skuplja detalje i o njihovim prijateljima, obitelji, edukaciji, glazbi koju slušaju i filmovima koje vole te bilježi sve promjene u njihovim životima.

Sve što ljudi dijele s prijateljima na Facebooku prati se, zadržava i može se podijeliti s drugim kompanijama u komercijalne svrhe‘, zaključuju u Telegraphu.

Također, jedan od velikih problema jest i to što Facebook na svojim serverima sprema i sve poruke i chatove korisnika čak i nakon što ih oni izbrišu, iako kaže da te informacije ne koriste u oglašavanju, piše Dnevnik.hr.

 

Informer.ba