Međutim, mnogi analitičari tvrde da je to zapravo neizbježan ishod koji proizilazi iz velikog broja ponuda televizijskih sadržaja koji haraju internetom.
Da li tehnologija ubija ono što se naziva tradicionalni televizijski program?
Slika je vrlo zbunjujuća. Istraživačka organizacija Nielsen, koja se bavi ispitivanjem gledateljstva je objavila pad broja konzumenata televizijskog programa sa 98.9 na 96.7 posto. Opala je i prodaja DVD-ja.
YouTube, Hulu, iPlayer, Netflix i drugi „over the top“ (OTT) servisi, a da ne spominjemo ilegalno preuzimanje sadržaja s interneta su vrlo česte alternative televiziji.
I Apple i Google su pokrenuli nove OTT servise koji omogućavaju gledateljima da gledaju online sadržaje putem svojih televizijskih prijemnika, mada je Google-ov servis dostupan samo u SAD-u.
Na taj način se gleda više videa nego ikad prije. Ali i televizija se gleda sve više. Stoga nije jasno kojim će putem krenuti televizijska industrija.
Šta misle stručnjaci? Šta oni koji su upućeni u problematiku misle o tome?
Neil Gaydon je izvršni direktor firme Pace koja se bavi prodajom uređaja za kablovske televizije. Oni proizvode set-box uređaje i druge tehnološke naprave za najveće svjetske kablovske operatere.
Kao dokaz da je kablovska televizija jača nego ikad Gaydon navodi porast broja pretplatnika u posljednjih godinu dana.
„Ako obratite pažnju na brojke, vidjeti ćete da su one veće nego ikad“, kaže Gaydon.
On dalje navodi ono što smatra porazom za Apple TV i Google TV:
„OTT servisi su sigurno ukazali na to da ljudi žele gledati ono što hoće i kad hoće. Ono na šta OTT nema odgovor je koji je model po kojem će im to donijeti zaradu. Ako gledate unaprijed i ako si predstavite domaćinstvo budućnosti, jasno vam je da je neophodan čvor, medijska poveznica, neki oblik uređaja koji će omogućiti niz različitih usluga“, zaključuje Gaydon.
Na zahtjev
Međutim, nisu svi uvjereni da će set-box uređaji preživjeti nadolazeće promjene. Suranga Chandratillake je osnivač blinkx-a, internet video pretraživača i agregatora.
„U osnovi će svaki uređaj imati pristup internetu, što je već u porastu. Smatram da je set-box samo privremeni uređaj“, kaže Chandratillake.
Ali uprkos tome, Chandratillake ne predviđa kraj televizije kao takve.
„Mislim da će TV kao uređaj preživjeti. Mislim da ćemo i dalje imati uređaje s velikim ekranom, zvali se oni TV ili ne“, tvdi Chandratillake.
Uspjeh servisa kao što je Netflix je, kako kaže, dokaz da su potrošači spremni platiti razumnu cijenu za takve usluge.
„Mislim da ćemo to pokriti malim nadoplatama na račun za satelitsku ili kablovsku televiziju. Drugi način je pomoću reklama. Imati ćete niz usluga od kojih ćete mnoge moći koristiti besplatno, ali će se između prikazivati reklame. Smatram da i dalje postoji tzv. linearna potrošnja koja će se održati. Svi ćemo i dalje gledati finale Svjetskog prvenstva u isto vrijeme“, zaključuje Chandratillake.
Sportski program
Christopher Schouten iz medijsko-tehnološke kompanije Irdeto se slaže s tim.
„Mislim da će se određeni sadržaji uvijek morati prikazivati linearno, a to je definitivno sport. Osim toga, tu je i nova kategorija, a to je reality show. Ljudi radije gledaju X Factor uživo nego naknadno“, kaže Schouten.
Kompanija Irdeto ima preko 500 klijenata, uglavnom u oblasti kablovske televizije. Schouten kaže da većina potrošača spada u kategoriju „tradicionalista“ kojima je dovoljna kablovska ili satelitska televizija. Ali i to se mijenja.
„Očito je da postoje grupe koje nazivamo digitalnim diletantima. To su ljudi s površnim interesom za medije i ono za šta su zainteresirani mora biti tačno ono što žele i na njihov zahtjev. Stoga mediji moraju biti fleksibilni, osobni i prenosivi“, kaže Shouten.
Sve to naravno zavisi od toga u kojem dijelu svijeta živite.
„Ako promatramo trendove, vidjeti ćemo da na mnogim tržištima ovi servisi nisu toliko uznapredovali te će set-box i dalje ostati dominantan model u mnogim zemljama”, smatra Shouten.
Ilegalno preuzimanje sadržaja s interneta ostaje velika prijetnja, kako navodi Shouten. Ali on ohrabruje potrošače da to posmatraju u terminima konkurencije.
„Za naprednog potrošača postoje tri ključne konkurentne opcije. To je kablovska televizija, ‘over the top’ servisi ili pirati. Ukoliko tržište ponudi potrošačima legalnu opciju koja je u skladu s njihovim zahtjevima, mnogi od njih će je biti spremni platiti. Dati ljudima ono što žele je uvijek najbolji način da ih natjerate da se ponašaju drugačije“, tvrdi Shouten.
„Veliki broj ljudi i dalje dođe kući i upali TV kako bi gledali ustaljeni program u ustaljeno vrijeme. Mnogi ljudi će i dalje provoditi slobodno vrijeme na takav način“, kaže Paul O’Donovan, tehnološki istraživač u kompaniji Gartner.
„Kablovska televizija će se promijeniti s obzirom na mnogobrojne kanale koje danas imamo. Od 300 programa, većina ljudi prati samo sedam, a preko ostalih samo prelijeće. Mislim da budućnost leži u programima ‘na zahtjev’ jer ljudi žele gledati ono što žele i kad žele“, zaključuje O’Donovan, piše BBC, prenosi RSE.