Techno

Obožavateljima Appleovih gadgeta “pale” se isti centri u mozgu kao i vjernicima

Kod fanatičnih obožavatelja Appleovih gadgeta aktiviraju se isti centri u mozgu kao i kod religioznih ljudi u vrijeme vjerskog zanosa, otkrio je novi BBC-jev dokumentarac.

Ugledna TV-kuća angažirala je neuroznanstvenike koji su na magnetskoj rezonanci testirali Appleove fanatike i dobili potvrdu da im slike novih tehnoloških igračaka Stevea Jobsa “pale” identične dijelove mozga kao i vjernicima, kad im se prikazuju fotografije omiljenih svetaca.

Prva epizoda, koja je već izazvala reakcije, prikazuje zaposlenike Applea na otvaranju novog centra u Londonu i predstavlja ih kao zaluđenike opsjednute Appleom kao što su neki vjernici evanđeljem.

Nakon što je dokumentarac prikazan, još su žešće kritike na Appleove ovisnike, odnosno na sve tehnološke “frikove” čija zaljubljenost u gadgete postaje sve ekstremnija i bizarnija.

“Sljedeći put kad vas baka pita zašto u nedjelju ujutro idete u trgovački centar umjesto u crkvu, recite joj da idete u Appleovu kapelicu”, šale se komentatori CNN-a nakon objave dokumentarca.

Jedan takav primjer zabilježen je jučer, kad su okupljeni na blogu nazvanom Kult MAC-a najavili da će krenuti u hodočašće do prvog Appleovog dućana otvorenog u saveznoj državi Virginiji, povodom njegovog desetog rođendana.

O gadgetima kao religiji našeg vremena govorio je i papa Benedikt XVI kad je upozorio da je tehnologija prijetnja Katoličkoj crkvi i da ne može zamijeniti Boga.

Prema BBC-u, naprotiv, može pobuditi identične osjećaje kao i kod skrušene pobožnosti.

 

Informer.ba