Nakon gostovanja ministra raseljenih osoba i izbjeglica Adila Osmanovića u emisiji Telering na OBN-u kod urednika i voditelja Mate Đakovića, aktuelnom ministru bi preporučili da unese dinamike u svoj nastup i poradi na vizuelnom identitetu.
Osmanović ostavlja dojam čovjeka koji nema temperamenta niti karizme, a svi znamo da se političari trebaju predstaviti kao jake i karizmatične osobe.
Da bi stekli dojam o nekoj osobi potrebno nam je pet do osam sekundi, i upravo u tom kratkom vremenu promatrač može da „skenira“ cjelokupni izgled te osobe. U tih nekoliko sekundi se da naslutiti da li je osoba karizmatična, uvjerljiva, kompetentna i vrijedna naše pažnje.
Aktuelni ministar promatrače ostavlja ravnodušnim, jer misli interpretira jednoličnom intonacijom, i kada bi najavio da je upravo otpočeo treći svjetski rat, svi bi i dalje ostali sjediti u udobnim naslonjačima.
Djeluje kao neko sa dobrim namjerama, ali bez sadržaja i čvrstog stava. Nema govorničkog dara i ne zna skrenuti pažnju na sebe.
Vizuelni identitet kandidata smatra se najznačajnijim prilikom izborne orjentacije, te će se birači uvijek opredjeliti za one političare koji pokažu sposobnost da realiziraju određenu politiku. U očima birača je više bitna njegova sposobnost nego sama politika.
Ministru preporučujemo da unese živosti u svoj nastup – nema energije u gornjem dijelu tijela, facijalna ekspresija mu je loša – nema spontanih reakcija na licu, svoje izjave treba emocionalno obojiti i učiniti razumljivima, dok govori treba buditi pozitivne osjećaje i asocijacije, mora imati sposobnost prenošenja energije na druge.
Osmanović ima odličan kontakt očima sa sagovornikom, gleda ga direktno u oči i ne skriva pogled, tehnički gledano, odlično se gramatički izražava, i ono što mu zamjeramo su komplikovani odgovori u kojima naširoko razrađuje svoje teze. Političari koji su u stanju sročiti kratke, a efektne rečenice bolje prolaze kod publike.
Na pitanja koja mu se sviđaju tečno odgovara i vidi se da vlada materijom, dok na „škakljiva“ pitanja ima običaj da se nakašljava i uzdiše, pa se stiče dojam da ima problema sa respiratornim sistemom, te pojačano počinje treptati.
Čovjek u prosjeku trepne šest do osam puta u minutu, no pod stresom treptanje se pojačava i signalizira nervozu i uzbuđenost.
I na ovogodišnjim će izborima, kao i na svakim drugim, o pobjedniku odlučiti komunikacija i karizma, niko ne čita stranačke programe, i dojam je taj koji će pokupiti najveći broj glasova.
NVO – Agencija za političko komuniciranje „POLIS“
Informer.ba