Početkom juna BiH prijeti totalni kolaps u saobraćaju, a štete koje mogu nastati u privredi mogu dostići nesagledive razmjere, jer su za 2. juni generalni štrajk najavili autoprevoznici iz RS, a za 3. juni sindikati Željeznica RS.
Drugačija verzija
Udruženje za unutrašnji i međunarodni transport RS neće odustati od generalnog štrajka koji su najavili za 2. juni, ukoliko Ministarstvo transporta i komunikacija ne prihvati njihove zahtjeve i prijedloge u izradi novog Pravilnika o uslovima i postupku izdavanja licenci za obavljanje međunarodnog drumskog prevoza.
– Sastanak koji je trebao biti održan 26. maja u Sarajevu, odgođen je radi obaveza ministra Rude Vidovića i članova radne grupe, pa ćemo o Pravilniku razgovarati 30. i 31. maja na Vlašiću. Uglavnom, kako je rekao ministar, Pravilnik mora biti usvojen, ali mi ni u kojem slučaju nećemo odustati od svojih zahtjeva- rekao je za «San» Nikola Grbić, predsjednik Udruženja za unutrašnji i međunarodni transport. On kaže da su se autoprevoznici odlučili na proteste, jer u sadašnjoj izmjeni Pravilnika ništa nije promijenjeno i samo je napravljena malo drugačija verzija u kojoj nisu prihvaćeni njihovi prijedlozi da se oslobode obaveznog pologa od 9.000 eura na ime depozita za svako vozilo, dodatne edukacije vozača koja prevoznike košta 450 KM, a za menadžere u ovoj struci 1.200 KM. Osim toga, traže da se godine staža priznaju kao kvalifikacija za vozača, da se vozilo uknjiži kao osnovni kapital firme, da se licence izdaju u entitetskim ministarstvima, a ne u Sarajevu u državnom Ministarstvu. Kako je poznato, ovaj Pravilnik, koji je trebao ući u primjenu još prije nekoliko godina, a oko kojeg se nikada nije mogao napraviti dogovor, podijelio je autoprevoznike kako u RS tako i u FBiH. Tako jedni podržavaju zahtjeve ove grupe autoprevoznika dok je s druge strane većina autoprevoznika mišljenja da je licenciranje i certificiranje normalno u svim evropskim zemljama i da je uslov koji prije ili kasnije domaći autoprevoznici moraju ispuniti kako bi normalno poslovali sa Evropom.
Plaćanje obaveza
– Pravilnik ne žele i probleme prave oni koji ne plaćaju svoje obaveze državi, poreze, PDV, doprinose. Svi normalni prevoznici koji profesionalno obavljaju ovaj posao, već su se prilagodili Pravilniku – rekao je za «San» Dragan Marić, član odbora Udruženja autoprevoznika međunarodnog i domaćeg saobraćaja pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH. U višednevnom štrajku i blokadi puteva i carinskih terminala koji su autoprevoznici organizovali u oktobru prošle vodine, nastale su višemilionske štete koje su direktno ugrozile funkcionisanje preduzeća u BiH.
Informer.ba