Građani Sarajevskog kantona mjesecima su žrtve nagomilanih problema u javnom gradskom prevozu, a posljednjih nekoliko dana neke linije su ukinute ili skraćene, jer autobusi i minibusi nemaju goriva.
Korisnicima gradskog prevoza dešavalo se da ih autobusi odvezu do pola puta, a vozači im kažu da dalje ne mogu jer imaju samo toliko goriva da se vrate u garaže. Putnici su, i pored plaćenih karata, putovanje nastavljali pješke, a vozila jedinog gradskog prevoznika su vraćana u garažu.
U KJKP GRAS potvrdili su da je zbog teškog finansijskog stanja u nekoliko navrta došlo do blokade računa preduzeća, te da zbog nedostatka novca nisu mogli pravovremeno izvršiti nabavku nafte.
“Ipak, iako teško, sredstva smo uspijevali obezbijediti u kratkom roku i dobiti naftu, ali je, nažalost, dolazilo do poremećaja u odvijanju gradskog prevoza zbog neblagovremenog tankovanja vozila”, odgovorili su iz Informativne službe KJKP GRAS.
Dodaju da je, s obzirom na potrebe Kantona Sarajevo, neophodno obezbijediti veći broj vozila i to prije svega minibusa i autobusa.
Putnici su svakodnevno svjedoci s kakvim se problemima susreću vozači GRAS-a, a bilo je i situacija kada su otkazivale kočnice.
“Kad je u pitanju nabavka rezervnih dijelova, pokrenute su sve aktivnosti kako bi se u što kraćem postupku provele procedure nabavke, prije svega za sanaciju minibuskog i autobuskog voznog parka. S obzirom na to da smo javno preduzeće, nemoguće je izvršiti nabavku dijelova u roku od nekoliko dana, jer nam to ne dozvoljava Zakon o javnim nabavkama čija primjena usporava cijeli proces. Za nabavku i najmanjih dijelova treba i više od dva mjeseca”, kazali su u KJKP GRAS.
Ističu da je jedino pravo i dugoročno rješenje ovog problema nabavka novih vozila, najmanje po 20 minibusa i autobusa.
U GRAS-u očekuju da će tematska sjednica Skupštine KS, zakazana za 26. decembar, biti prelomna za javni gradski prevoz, te da će riješiti nagomilane probleme.
Haris Lulić, ministar saobraćaja u Vladi KS, kaže da je Vlada ispunila svoje obaveze prema GRAS-u kad je u pitanju finansiranje iz budžeta. “Sve svoje obaveze po pitanju subvencija GRAS-u mi smo ispunili, čak smo im dali i više nego što je predviđeno. Vidjećemo šta će se desiti na tematskoj sjednici Skupštine. Pitanje šta će sad građani koji nemaju prevoz treba da uputite GRAS-u”, rekao je Lulić.
Radnici GRAS-a štrajkovali su u septembru, kada dva dana nije saobraćalo nijedno vozilo i grad je bio blokiran, a tada je Vlada KS odobrila novac za najvažnije potrebe iako je ovo preduzeće do sada nagomilalo oko 60 miliona KM dugovanja.
Nezavisne/Informer.ba