Odstaje i dalje da se radi „Mahovljanska petlja“ na tom autoputu, a ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović danas najavljuje da će njena izgradnja biti završena na proljeće naredne godine, a do tada će se saobraćaj odvijati obilaznicom.
Kada u potpunosti bude izgrađen autoput Banja Luka – Gradiška, uključujući tu petlju, ostaje problem mosta preko Save.
Bez tog mosta neće se definitivno eliminirati gužve na ovom putnom pravcu, jer će “čep” koji će zagušiti protok saobraćaja ostati na mostu preko Save u Gradišci, koji je i carinski prijelaz na granici Bosne i Hercegovine s Republikom Hrvatskom.
Ranije je Vijeće ministara BiH utvrdilo Prijedlog sporazuma između Vijeća ministara i Vlade Republike Hrvatske o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške i priključnih graničnih dionica međudržavnog puta E-661 te usvojilo izvještaj o ponovnim pregovorima.
Čubrilović sada tvrdi da su u toku pregovori s hrvatskim zvaničnicima o tom mostu, koji bi trebao da spaja autoput Banja Luka – Gradiška, kada bude izgrađen, u RS-u, odnosno BiH, i autoput Zagreb – Beograd u Hrvatskoj.
„Formirana je zajednička komisija s Republikom Hrvatskom i ovih dana treba da se dođe do rješenja kako doći do ugovora o izvođenju radova na mostu s obzirom da je projekt mosta završen, a pri kraju je njegova revizija. Nadamo se da će se prije novogodišnjih praznika doći do zajedničkog rješenja o izgradnji tog mosta“, ustvrdio je Čubrilović.
Naveo je da bi se cijeli projekt oko mosta, uključujući i granični prijelaz na Savi, trebao okončati do polovine 2014. godine ukoliko se sve bude odvijalo planiranom dinamikom.
Nedavno je Vlada RS-a priznala da stepen izgrađenosti putne mreže na teritoriji RS nije zadovoljavajući.
Naime, procent izgrađenosti putne mreže u odnosu na površinu RS-a iznosi 16,48 posto, što je znatno ispod evropskog prosjeka od 77 posto, ili zemalja u okruženju, kao što su Hrvatska i Slovenija, čiji stepen izgrađenosti iznosi oko 31 posto.