BiH Udarno Vijesti

Do kraja godine dug GRAS-a narast će na 125 miliona KM

Zastupnici u Skupštini Kantona Sarajevo 26. decembra razmatrat će na tematskoj sjednici aktuelnu situaciju u Kantonalnom javnom komunalnom preduzeću Gradski saobraćaj- GRAS, koje zapošljava 1.833 radnika, a uoči te sjednice Sindikat GRAS-a pozvao je zastupnike da sutra posjete ovo preduzeće i uvjere se u istinitost situacije u kojoj se preduzeće nalazi.

Ovom pozivu odazvali su se već neki od zastupnika političkih partija u Skupštini KS-a, koji su jednoglasni u ocjeni da se godinama gomilani problemi u preduzeću moraju hitno i detaljno rješavati

Naime u informaciji koja će se naći pred zastupnicima u Skupštini KS-a između ostaloga stoji da će GRAS do kraja 2011. akumulirati ukupan gubitak od oko 125 miliona KM, odnosno gubitak iznad visine kapitala će biti oko 31 milion KM.

U posljednje četiri godine ostvareni gubitak je 80 miliona KM i ima trend multipliciranja, a svaki mjesec se pravi gubitak od oko 1,5 miliona KM usljed nedovoljne visine prihoda, nepovoljnih subvencija te neodržive visine troškova radnika.

Kako tvrde u ovom preduzeću gubici nastali u postratnom periodu su uzrokovani između ostaloga nedomaćinskim poslovanjem uprave preduzeća, niskim cijenama karata povlaštenih korisnika koje su umanjile prihod za 237 miliona KM uz kupovinu socijalnog mira te isplatama naknade za prijevoz u novcu.

Također, naglašeno je da je posljednje obnavljanje voznog parka u GRAS-u bilo u januaru 2010., kupovinom 17 rabljenih trolejbusa, a rečeno je i da je prosječna starost tramvaja 30 godina, trolejbusa 23, autobusa 13 i minibusa 12 godina.

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Haris Lulić i generalni direktor GRAS-a Haris Kadić saglasni su da predloženi materijal odslikava aktuelno stanje u kojem se ovo komunalno preduzeće nalazi s detaljnom analizom uzroka koji su doveli do ovakve situacije.

Tematska sjednica trebala bi ponuditi odgovore, stoji u ovoj informaciji, na pitanja kao što su da li je aktualna vlast spremna javno se odreći komunalnih usluga ovog preduzeća, kao i kome odgovara ovakvo stanje, jer ono svakako ide na štetu radnika u GRAS-u kao i putnika u javnom gradskom saobraćaju.

 

Fena/Informer.ba