Krajem oktobra JP Autoceste FBiH raspisalo je tender za izradu dokumentacije za studijsko istraživanje potencijala u svrhu izgradnje fotonaponskih elektrana na Koridoru Vc, a rok za prijem ponuda ističe sutra.
Osnovni cilj studije je, kako su kazali iz tog preduzeća, analiza potencijala na lokacijama Koridora Vc za proizvodnju električne energije za vlastite potrebe, zbog rastućih potreba za električnom energijom. Studija će također utvrditi potrebe za električnom energijom za buduće dionice za koje postoji izrađena projektna dokumentacija.
Iz JP Autoceste FBiH podsjećaju da novi set energetskih zakona omogućava status prosumera, odnosno proizvodnju električne energije za vlastite potrebe te ubacivanja viška električne energije u mrežu kad je proizvodnja veća od potrošnje i povlačenje iz mreže kad je potrošnja veća od proizvodnje.
“Koridor Vc je u fazi izgradnje, a dionice koje su u funkciji imaju značajnu potrošnju električne energije. Prema podacima iz 2019. godine potrošnja električne energije na dijelu Koridora Vc bila je oko 8.500.000 kWh uz godišnje finansijske izdatke oko 1.500.000 KM. Puštanjem novih dionica i stalnim unapređenjima postojećih, potrošnja električne energije se stalno povećava, a svjedočimo i stalnom povećanju cijena električne energije. Na osnovu rezultata Studije pristupit će se izradi projektne dokumentacije za dobijanje dozvola za izgradnju, te izgradnju istih”, naveli su iz JP Autoceste FBiH.
Koridor Vc povezuje Mađarsku, Hrvatsku i BiH na potezu Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče. Na teritoriju BiH otpada najduži dio – 320 km, od čega kroz Federaciju BiH prolazi 275 kilometara, a dosad je izgrađeno 126,5 kilometara.
JP Autoceste FBiH u svojim strateškim planovima ima u vidu i ustupanje prostora za instaliranje električnih punionica na budućim odmorištima kao dio obogaćivanja ponude na autocestama.
Kako napominju iz Autocesta FBiH, od februara 2022. godine na dionici Mostar – Sarajevo na odmorištu Lepenica s lijeve strane puštena je u rad DC punionica za električna vozila, koja istovremeno može puniti dva električna vozila, uz tri različita priključka. Riječ je o tipskoj punionici koja je izgrađena kao samostalna i zasebna jedinica sa kompletnom neophodnom opremom za punjenje i njegovu kontrolu. Ovaj projekt je, kako se dodaje, rezultat uspješne saradnje dvaju javnih preduzeća, JP Autoceste FBiH i JP Elektroprivreda BiH.
Kako napominju iz Autocesta FBiH, od februara 2022. godine na dionici Mostar – Sarajevo na odmorištu Lepenica s lijeve strane puštena je u rad DC punionica za električna vozila, koja istovremeno može puniti dva električna vozila, uz tri različita priključka. Riječ je o tipskoj punionici koja je izgrađena kao samostalna i zasebna jedinica sa kompletnom neophodnom opremom za punjenje i njegovu kontrolu. Ovaj projekt je, kako se dodaje, rezultat uspješne saradnje dvaju javnih preduzeća, JP Autoceste FBiH i JP Elektroprivreda BiH.