BiH Udarno Vijesti

FOTO/ Bijeljina: Sa pješačke zebre ulazite direktno u budući soliter. Za opštinu ništa sporno, sve po propisima

U centru Bijeljine, na kružnom toku „Dizdarević“, nedavno su izgrađeni temelji za osmospratnicu, stambeno-poslovni objekat sa 63 stana i 35 garaža. Lokacija je izuzetno atraktivna, ali su i prva reagovanja građana bila negativna jer je gradilište zauzelo cijelu saobraćajnu traku u kružnom toku, a pješaci su izgubili trotoar

 Graditelji tvrde da je sve to samo privremeno i da će, kada se izgradi, zid zgrade biti od trotoara udaljen „čitava dva metra“.

Sa zebre direktno u budući soliter

U Građevinskom preduzeću „Perić“, koje je i investitor i izvođač radova na prvoj poslijeratnom bijeljinskom neboderu, obećavaju da će radovi biti završeni za 18 mjeseci. Sreten Ristić, građevinski inženjer u ovom preduzeću, kaže da je zauzimanje kolovoza i trotoara „privremena mjera“ i da se sve radi po propisima.

” Ispoštovali smo propisane urbanističke i građevinske norme i na vrijeme obezbijedili sve infrastrukturne priključke. Iako sada izgleda kao da je spoljnii zid postavljen na ivici trotoara, niko ne treba da brine zbog toga, jer će objekat biti uvučen dva metra u dvorište, a do ivice trotoara biće izgrađena kolonada stubova” – tvrdi Ristić, i dodaje da se, uprkos ekonomskoj krizi, kupci već uveliko raspituju za stanove u ovoj zgradi.

Dušan Vulović, načelnik opštinskog Odjeljenja za prostorno uređenje, takođe tvrdi da se zgrada koju su Bijeljinci prozvali „soliter“ gradi u skladu s propisima. Ne vidi ništa sporno u tome što je Bijeljincima privremeno oduzeto pola kružnog toka.

” Za Bijeljinu je izuzetno važno da zadržimo dosadašnji tempo stambene izgradnje i da zainteresovanim investitorima omogućimo sve uslove za normalan rad “- kaže Vulović.

I drugi građevinari i investitori u Bijeljini tvrde da poštuju urbanističke propise i odluke Direkcije za izgradnju grada i opštinskog Odjeljenja za prostorno uređenje. Ipak, evidentno je da se za izgradnju novih višespratnih objekata još koriste mali placevi na kojima su sve donedavno bile porodične kuće sa malim dvorištima, te da mnoge zgrade nemju parkinge.

U bijeljinskom Građevinskom preduzeću „Trifunčević“ kažu da su za novu zgradu u Majevičkoj ulici dokupili još jedno dvorište kako bi obezbijedili dovoljno parking-mesta za buduće stanare. Žarka Trifunčević iz ovog preduzeća kaže da se mora voditi računa o svemu, jer danas nije lako prodati stan.

” Kupci pažljivo biraju i dugo odlučuju. Oni vrlo dobro znaju šta će dobiti prilikom sklapanja ugovora o kupovini stana. Tačno je da je usporen postupak odobravanja upotrebnih dozvola za objekte, ali kupci nam vjeruju i mi ih nećemo iznevjeriti. Kada započinjemo izgradnju objekta, unaprijed se osiguravamo što se tiče infrastrukture i parking-mesta za kupce stanova” – tvrdi Žarka Trifunčević.

Opština uzima novac

Iako se stiče utisak da se u Bijeljini mnogo gradi, građevinske mašine su zauzele samo najatraktivnije lokacije uz glavne ulice i raskrsnice, gdje je najteže obezbijediti mjesto za parking. Maksim Ristić, vlasnik firme „Rimaks“, kaže da je to logično, jer krizu mogu preživjeti samo oni koji grade na najboljim lokacijama i brzo prodaju stanove. Za manjak parkinga krivi opštinsku vlast.

” Za svako parking-mesto koje nedostaje uz novu zgradu, opština naplaćuje po 4.000 KM i taj novac završava u opštinskom budžetu. Vjerovatno se troši nenamjenski, jer grad još nema dovoljno parkirališta. Logičnije bi bilo da se pritisnu investitori i da oni obezbijede parking-mjesta uz svoje objekte ili u podrumskim garažama, a ne da opština uzima novac, a stanari ostaju bez parkinga” – kaže Ristić.

 

Blic/Informer.ba