Tunel Vijenac na koridoru 5c dužine oko tri kilometra biće najduži i najsavremeniji u našoj zemlji. Prema ugovoru koji je sklopljen sa slovenačkom kompanijom Primorje, izgradnja ovog objekta koštat će oko 62 miliona eura
U tunelu će biti postavljeni svi neophodni sistemi propisani najvišim evropskim standardima, od ventilatora, nadzornih kamera, protivpožarne zaštite, niša za uklanjanje pokvarenih vozila, prostora za evakuaciju putnika…
Do otvaranja ovog, vjerovatno najsavremenijeg infrastrukturnog objekta u BiH, ostalo je tridesetak mjeseci, a da bi se stigao planirani rok, na gradilištu se radi punom parom, izjavio za Oslobođenje Amir Šikalo, voditelj gradnje na LOT-u 1 u JP Autoceste Federacije BiH.
Tunel Vijenac gradi se sa dvije strane, južne i sjeverne, a prema riječima Šikala, za sada je gradilište još u fazi pripreme.
Danonoćni rad
„Sada se obnavlja gradilište i dovozi neophodna mehanizacija, s obzirom na to da je ono bilo napušteno nakon raskida ugovora sa SCT-om. Primorje nanovo uređuje stanje i priprema teren za bušenje, a sa ovom kompanijom postignut je dogovor da se uključe i naši izvođači tako da sa sjeverne strane tunel grade Euroasfalt, ŽGP i Hidrogradnja“, pojasnio je Šikalo.
Bušenje tunela trebalo bi početi u narednom periodu a, prema Šikalovim riječima, tek tada se očekuje pravi proboj.
„Na južnoj strani naišli smo na glinu tako da smo padine morali učvrstiti. Radovi koji se izvode teku prema planiranoj dinamici i čim dođemo u fazu kopanja tunelske cijevi, radit će se danonoćno dok se ne izvrši potpuni prokop. Nakon toga ide opremanje tunela. Tunelska cijev probijat će se minir njem, nakon čega
slijedi odvoz materijala i tako dok se južna i sjeverna strana ne spoje“, kazao je Šikalo.
Pored izgradnje tunela Vijenac, užurbano se radi i na trasi koridora 5c, odnosno dionici od Kaknja do Drivuše. Cijeli posao podijeljen je u tri LOT-a. Prvi LOT je dionica od Kaknja do tunela, drugi LOT je tunel, a treći dionica do Drivuše.
47 kilometara ceste
„Na koridoru 5c radi se punom parom. Novi asfalt postavlja se na regionalnim cestama koje smo izgradili i novim trasama autoputa. Do sada smo uradili oko četiri kilometra autoputa, a po završetku LOT-a 1 imat ćemo deset kilometara autoputa i isto toliko regionalne ceste. Pored toga, urađeno je i oko 6,5 killometara lokalnih cesta“, naglasio je Šikalo.
S druge strane tunela, prema Zenici, radi se LOT 3 koji bi trebao biti završen do kraja oktobra sljedeće godine, međutim ta dionica neće biti u funkciji dok se ne završi Vijenac. A do završetka tunela, u okviru izgradnje koridora 5c imat ćemo 47 kilometara autoceste u jednom komadu.
„Kada se završi dionica od Kaknja do tunela, a to očekujemo do kraja ljeta sljedeće godine imat ćemo kompletiranu dionicu od Jošanice do Vijenca i ona će biti duga 47 kilometara“, istakao je Šikalo.
JP Autoceste Federacije BiH planiraju da do 2014. kompletiraju dionicu autoputa od Drivuše do Tarčina.
„Nezahvalno je govoriti kada bi kompletan koridor 5c mogao biti završen, ali planirali smo do 2014. završiti put do Tarčina. Taj dio uključuje i sarajevsku zaobilaznicu. Međutim, tu se neće stati jer već planiramo gradnju autoputa na drugim dionicama. Na jugu ćemo započeti izgradnju prema Počitelju, dok je na sjeveru već izabran izvođač radova za izgradnju mosta na Svilaju nakon čega će se raspisati tender za izgradnju dionice Svilaj – Odžak gdje je u toku ekspro prijacija“, kazao je Šikalo.
Problematične dionice
Izgradnja cesta u našoj zemlji nije jednostavna i u to smo se uvjeri li nebrojeno puta, što zbog složenih zakonskih procedura, što zbog izuzimanja zemljišta, a naravno i zbog finansiranja. Naravno, ni izgradnju koridora 5c nisu zaobišli ovi problemi, koje naglasio Šikalo, cesta će biti iz građena bez obzira na poteškoće.
„Koridor 5c je planiran od Odžaka na sjeveru do izlaza iz naše zemlje na jugu. Imamo jako zahtjevnih dionica i za sada nemamo rješenja za pojedine kada je u pitanju finansiranje. Još ne znamo da li će to biti moguće uraditi domaćim ili kreditnim sredstvima, a računali smo i na koncesije. DioniceTarčin – Mostar sjever i Zenica sjever – Žepče biće problematične. To se prvenstveno odnosi na izgradnje tunela koje su jako skupe. Ali, naš plan je da ubrzamo izgradnju na dijelovima na kojima imamo završene projekte i na kojima imamo zaokružen sistem finansiranja. Tu mnogo zavisi od zakonskih procedura, tendera, eksproprijacije“, kazao je Šikalo.
Pored same izgradnje dionica autoputa, Šikalo je istakao kako se planira i osavremenjivanje već izgrađenih dijelova koridora 5c neophodnom opremom koju propisuju najviši evropski standardi.
Oslobođenje/Informer.ba