Građani Bosne i Hercegovine se ne žale na rast cijena, ali se zato odriču svega, ocijenio je Marin Bago, predsjednik Udruge za zaštitu potrošača “Futura”.
Napomenuo je kako nisu zaprimili nijedan prigovor građana vezan za poskupljenja, iako je sve poskupjelo od proizvoda do usluga, a najviše hrana, kako kaže, od 25 do 30 posto.
Jednoj prosječnoj porodici potrebno je izdvojiti 1 500 maraka samo za hranu, ako se želi hraniti normalno i kvalitetno, kaže Bago i dodaje da uvozimo više od 80 posto hrane koju konzumiramo “dakle, na sceni je izostanak kontrole nad svojom hranom i njezinom proizvodnjom”.
Upitan moraju li građani BiH biti ‘čarobnjaci’ da prežive s ovakvim cijenama i primanjima, odgovorio je kako “mi nismo nikakvi čarobnjaci,te da to samo sami tepamo i lijepo govorimo”.
– Nema tu nikakve magije nego se jednostavno odričemo svega, u svoje ime i u ime naše djece. Loše se hranimo, obrazujemo, liječimo. Kultura i sport je na zapećku, kao i higijena. Nema nikakve ljepote u tome i nije dobro u tome tražiti ništa pozitivno – ocjenjuje Bago.
Komentirajući nedavno izviješće da Europljani zbog inflacije i straha od novih poskupljenja preskaču obroke, kupuju na akcijama, naveo je kako se građani BiH odriču svega normalnog.
Inače, građani se Udruzi “Futura” najviše žale kada su prekršena njihova individualna potrošačka prava – loš proizvod, neuvažavanje jamstva, prigovora itd.
– S tim u konačnici i nemamo nekih problema, stvari se najčešće riješe pozivom trgovcu ili ponuđaču usluga. Imamo preko devedeset posto pozitivno riješenih slučajeva. Ljudi ipak uvažavaju zakon i klijenta… Jako mali broj to ne čini – ustvrdio je Bago.
Dalje dodaje kako je česta pojava da trgovac ili ponuđač usluga nije informisan o pravima potrošača i kad se razgovara s njima, oni to uvaže.
Ipak, po njegovom mišljenju, potrošači su trenutačno najugroženiji u konzumiranju kolektivnih prava.
Fena/Informer.ba