Avion njemačke aviokomopanije “Lufthansa” izveo je danas prvi let uz korištenje biogoriva, a probni letovi koje će finansirati i vlada Njemačke trajat će šest mjeseci.
Airbus A-321, koji je letio iz Frankfurta na Majni do Hamburga koristio je mješavinu goriva od običnog kerozina i kerozina sa biološkim dodacima, objavila je agencija AFP.
Za šest mjeseci koliko će trajati eksperimentalni projekat, količina ugljendioksida koju u atmosferu izbacuje svaki ekolajner, morao bi, kako su proračunali eksperti, da se smanji za 1.500 tona u poređenju sa avionima koji lete na uobičajeno gorivo.
Sem ekoloških ciljeva, stručnjaci računaju da za vrijeme eksperimentalnih letova provjere kako biododaci utiču na stanje avionskih motora. Ekološki čisto gorivo za njemačku aviokompaniju doprema finska firma, koja ga proizvodi na bazi biomase.
Predstavici “Lufthanse” navode da je to gorivo tri do pet puta skuplje od običnog kerozina. Prosječna potrošnja aviona “Lufthanse” iznosi 4,2 litra kerozina na sto kilometara po jednom putniku.
Ekolozi su međutim oštro kritikovali eksperiment sa primjenom biogoriva, navodi njemačka agencija EPD. Povećanje sjetvenih površina sa biljkama koje se koriste za proizvodnju biododataka rezultirat će uništavanjem tropskih šuma u svijetu, i nestankom mnogih vrsta flore i faune, a imat će za posljedicu smanjenje proizvodnje hrane, izjavio je u Berlinu stručnjak za saobraćaj Unije za zaštitu prirode BUND Verner Re.
On je istakao da letovi na kratke destinacije uvijek nanose štetu životnoj sredini, neovisno od toga kakvim se gorivom pune avioni. Kao argument svojoj tvrdnji, ovaj stručnjak je precizirao da voz na maršruti od Frankfurta do Hamburga u atmosferu izbacuje 17 kilograma ugljendioksida, a avion 78 kilograma.
Ekolozi naglašavaju da je rješenje u odustajanju od avionskog saobraćaja na kratkim relacijama i preusmjeravanje putnika na prijevoz železnicom.
Tanjug/Informer.ba