BiH Izdvojeno Vijesti

Iz neznanja do ogromnih telefonskih računa, operateri ne opraštaju

Mobilni operateri u BiH ne opraštaju ni marku telefonskog računa korisnicima telefona novije generacije, koji imaju pristup Internetu, iako je do mjesečne potrošnje od nekoliko stotina KM došlo ne njihovom voljom ili iz neznanja.

Potvrdili su ovo u sva tri telekom operatera u BiH, istakavši da se korisnici prije kupovine takozvanih pametnih telefona moraju dobro informisati da bi izbjegli velike račune jer je njihov mobitel automatski “prikopčan” na Internet koji se plaća.

“Nažalost, mi ne možemo oprostiti bilo čiji dug jer smo, kao operater, ostvareni saobraćaj već platili. Jedino u nekim ekstremnim slučajevima, ukoliko je račun izuzetno visok, izađemo pretplatnicima u susret te im se ostavi mogućnost plaćanja u ratama”, kazala je Nađa Lutvikadić-Fočo, glasnogovornica “BH telekoma”.

Preporučila je korisnicima da provjere podešavanja smartphonea i ograniče mogućnost da samostalno uspostavlja konekcije.

“Najviše ima problema s osobama koje nisu tehnički obrazovane. Svaki korisnik mora znati da je konekcija mimo wi-fi mreže skupa. Svi noviji smartphone modeli imaju opcije za wi-fi mrežu, ali i za GPRS mrežu, koja se plaća. Potrebno je da se ta opcija isključi”, kazala je Lutfikadić-Fočo.

Sarajlija koji se obratio našoj redakciji tvrdi da je zbog ovakvog načina naplate za 15 dana mimo svog znanja i volje samo za Internet dobio račun od 200 KM.

“Kupio sam novi mobitel i nisam znao da mi je uključena i wi-fi i ‘BH telekom’ veza. Niko mi nije rekao da to treba da isključim. Imao sam te aplikacije poput vremenske prognoze ili lociranja i kasnije su mi rekli da je sve vrijeme mobitel ‘gutao’ novac jer to nisam isključio”, kazao je ovaj Sarajlija, koji se žalio “BH telekomu”, ali će na kraju morati platiti račun.

“Ja sam uvjeren da nisam toliko bio na Internetu. Poslali su mi odgovor i obrazloženje troškova koje ni pokojni Stive Jobs ne bi mogao dešifrirati. Mislim da su me iz telekoma prevarili jer mi niko nije upozorio da ću dobiti račun”, kazao je razočarani preplatnik “BH telekoma”.

Iz operatera “M:tel” ističu da imaju pritužbi na račune zbog ovakvog načina korištenja, ali da nisu česte.

“Svim našim korisnicima prati se potrošnja. Ukoliko primijetimo da neko troši puno više od prosjeka te ljude upozorimo“, kazala je Aida Halilović, glasnogovornica “M:tela”.

Ona ističe da je korištenje Interneta posebno skupo ukoliko je pretplatnik u romingu.

“U inostranstvu je konekcija na Internet posebno skupa i to korisnici treba da znaju. Najčešće su problemi s malo starijim i manje tehnički obrazovanim ljudima. Kupe najbolji mobitel, a ne znaju da imaju aplikacija koje po automatizmu koriste Interenet bez obzira u kakvoj su mreži. Potrebno se dobro raspitati i isključiti te aplikacije“, kazala je Halilovićeva.

I Vanja Gavran, glasnogovornik ERONET-a, kazao je da najviši računi dolaze zbog korištenja Interneta u romingu.

“Mi dug, ma koliko da je veliki, ne možemo oprostiti. Ljudi se uvijek žale na račune, ali kada im se objasni kako su trošili uglavnom shvate. Potrebno je biti oprezan s ovim novijim mobitelima“, kazao je Gavran.

 

Nezavisne/Informer.ba