Nakon što je počela tematska sjednica Skupštine Kantona Sarajevo o aktuelnoj situaciji u Kantonalnom javnom komunalnom preduzeću Gradski saobraćaj- GRAS, koje zapošljava 1.833 radnika, ministar saobraćaja KS-a Haris Lulić na samom početku istkanuo je da sadašnja situacija u ovom preduzeću ne odgovara nikome.
Prezentirajući situaciju prisutnima potcrtao je da će GRAS do kraja 2011. akumulirati ukupan gubitak od oko 125 miliona KM, odnosno gubitak iznad visine kapitala će biti oko 31 milion KM, a u posljednje četiri godine ostvareni gubitak je 80 miliona KM i ima trend multipliciranja.
Lulić je kazao da bi tematska sjednica trebala ponuditi odgovore na pitanja kao što su da li je aktualna vlast spremna javno se odreći komunalnih usluga ovog preduzeća, kao i kome odgovara ovakvo stanje, jer ono svakako ide na štetu radnika u GRAS-u kao i putnika u javnom gradskom saobraćaju.
Veliki problem su gužve u gradskom prijevozu, ali je Lulić naglasio da je posljednje obnavljanje voznog parka u GRAS-u bilo u januaru 2010., kupovinom 17 rabljenih trolejbusa, dok je prosječna starost tramvaja 30 godina, trolejbusa 23, autobusa 13 i minibusa 12 godina.
U ministrovoj informaciji stoji da se više od 25 korisnika javnog gradskog prijevoza vozi bez vozne karte, te da tome direktno doprinosi i zakonom nezaštićen sistem naplate i nereguliran status kontrolora u kojem oni nisu ovlašteni legitimirati putnike bez vozne karte, niti napraviti prijavu.
Samo po osnovu evidentiranih, a nerealiziranih prijava od 2007. do 2011.godina (35.905 oduzetih neispravnih karata – falsifikovani kuponi, iskaznice bez kupona i dr.), izgubljen je prihod od 955.073 KM za navedeni period, odnosno 191.014 KM prosječno godišnje.
Nakon prezentacije ministra Lulića počela je rasprava o ovim pitanjima, nakon koje se očekuje da će biti usvojeno niz mjera za rješavanje problematike u GRAS-u.
Fena/Informer.ba