U toku je formiranje međunarodnog tima koji će učestvovati u novoj istrazi
o slučaju pada aviona “Beechcraft Super King Air 200 Z3-BAB” koja se dogodila 26. februara 2004. godine na Matića brdu u mjestu Rotimlja, između Mostara i Stoca, kada je poginuo makedonski predsjednik Boris Trajkovski sa saradnicima i članovima posade, izvještava novinar agencije Anadolija (AA).
U istražnom timu navjerovatnije će biti 13 eksperata, a njegovom čelu predsjednik Komisije za vazduhoplovstvo pri Ministarstvu saobraćaja i komunikacija Bosne i Hercegovine Omer Kulić.
Inače, u timu će biti stručnjaci iz Amerike, Njemačke, Hrvatske, Srbije, Makedonije i Bosne i Hercegovine.
Kulić je za AA potvrdio da će formiranje tima biti završeno do kraja ovog mjeseca, a da će istraga otpočeti početkom 2013. godine.
“Vidjet ćemo šta je bilo dobro u prvom izvještaju i šta je dobro u materijalima koje su Makedonci dostavili. Sve ćemo to, dakle, uzeti u obzir. A onda ćemo raditi na onom što su bile nepravilnosti prvog izvještaja“, rekao je Kulić, najavljujući, uz ostalo, novi izlazak na teren, na mjesto gdje je avion pao, kao i rekonstrukciju pada aviona.
Kulić nije mogao reći koliko će istraga trajati.
Inače, ministar prometa i veza Makedonije Mile Janakieski predstavio je u julu ove godine u Sarajevu kolegi iz BiH Damiru Hadžiću dokument koji sadrži nova saznanja o nesreći aviona “Beechcraft Super King Air 200 Z3-BAB”.
Jankieski je uputio Hadžiću i službeni prijedlog o ponovnom otvaranju istrage i predložio uspostavu mješovite radne skupine koja bi preispitala sve okolnosti nesreće.
Hadžić je tada istaknuo da je u interesu Bosne i Hercegovine da se okonča istraga, da prestanu špekulacije o uzrocima nesreće i da je suglasan s ponovnim otvaranjem istrage.
Pored predsjednika Trajkovskog, u nesreći kod Mostara su živote izgubili portparol Dimka Ilkova Bosković, savjetnici Risto Blaževski i Anita Lozanovska, predstavnik Ministarstva vanjskih poslova Mile Kristevski i tjelohranitelji Ace Božinovski i Boris Velinovski, te pilot i kopilot. Leševi su pronađeni u izgorenom i neprepoznatljivom stanju.
Komisija za ispitivanje uzroka nesreće, koju je formiralo Vijeće ministara BiH, zaključila je da je uzrok pada aviona bila “proceduralna greška pilotske ekipe u fazi slijetanja na Mostarski aerodrom, koja je dovela do toga da avion udari u brdo”.
Tužilaštvo Bosne i Hercegovine nikoga nije optužilo za avionsku nesreću kod Mostara.