Ekonomija Vijesti

Na policama tržnih centara samo 26 posto bh. proizvoda

U tržnim centrima u BiH, od prehrambenih proizvoda samo 26 odsto čine domaći, podaci su istraživanja Udruženja “Kupujmo i koristimo domaće“. Predsjednik ovog udruženja Admir Kapo izjavio je da je zastupljenost domaćih proizvoda realno još manja od ovog procenta, s obzirom da se u tim objektima prodaju i dječje igračke, namještaj, tekstil.

U ovom trenutku možete naći puno više robe iz Slovenije, Srbije i Hrvatske, nego naše“, dodao je Kapo i ocijenio da je najbolji način za rješavanje nedovoljnog prisustva domaćih proizvoda na tržištu BiH zagovaranje reciprotitetnog izvoza u zemlje odakle se plasiraju robe u BiH. Prema njegovim riječima, Zakonom u unutrašnjoj trgovini Federacije BiH, u ovom entitetu je predviđeno da najmanje 50 odsto proizvoda na policama u tržnim centrima bude domaćeg porijekla i to onih koje BiH može ponuditi.

Riječ je o mesu i mesnim prerađevinama, mlijeku i mliječnim prerađevinama, prerađevinama vode, bezalkolholnim pićima, tjesteninama i sezonskom voću i povrću, gdje BiH bez problema može plasirati 50 odsto“, naveo je Kapo. On očekuje da bi u proceduru uskoro trebao da bude upućen novi nacrt ovog zakona, koji bi, takođe, pokušao da izjednači položaj domaćih i stranih proizvođača u BiH.

Kapo je ocijenio da su kazne za prekršioce ovog zakona prilično niske i da bi “trebalo napraviti adekvatne kazne“.

Potrebno je izmijeniti i način plaćanja proizvođačima robe, odnosno da to ne bude kao dosad – nakon 90 ili 120 dana”, dodao je Kapo, pojasnivši da je, nažalost, riječ  o borbi za dio tržišta u vlastitoj državi, što je apsurdno.

 

Srna/Informer.ba