Ministar komunikacija i prometa BiH Damir Hadžić istakao je u razgovoru za Fenu da će u narednom periodu prioritet ovog ministarstva biti ubrzavanje izgradnje koridora 5-C, digitalizacija, preuzimanje zračne kontrole nad bh. nebom, uređivanje oblasti transporta s posebnim osvrtom na izdavanje CEMT dozvola, izmjene Zakona o komunikacijama, Zakona o Javnom RTV servisu BiH i drugih zakona koje spadaju u domen ministarstva, a zbog čije nedorečenosti ne mogu biti započeti ili završeni određeni procesi.
Hadžić je istakao da želi obnoviti bilateralne odnose naročito sa susjednim zemljama.
“Oblast komunikacija i transporta je veoma široka. Uvjeren sam da ćemo vrlo brzo dokazati građanima BiH da je promjena nabolje moguća. Imamo podršku kako domaćih vlasti tako i predstavnika EU u BiH”, rekao je Hadžić.
Postojeće stanje u kojem susjedne zemlje više nego dobro zarađuju od bh. neba će uskoro biti promijenjena. Hadžić pojašnjava da će 7. maja biti testiran sistem i mreža za preuzimanje kontrole letenja bh. nebom u sklopu ATM projekta koji provodi BHDCA. Krajem godine trebala bi započeti prijelazna faza preuzimanja našeg neba.
“BiH gubi 20 miliona KM godišnje jer ne kontroliše svoje nebo. Uspostavljanjem kontrole nad bh. nebom ostvarujemo dobit u najkraćem periodu u korist BiH. Potpisivanjem FAB-C ugovora i uspostavljanjem funkcionalnih blokova, BiH započet će s potpunom kontrolm svoga neba. Ne očekujemo probleme od Hrvatske i Srbije, iako za to postoje pretpostavke. Svaka država ima neosporno pravo da kontroliše svoje nebo. Mi ćemo uraditi sve da obezbijedimo uslove za konačnu kontrolu zračnog prostora BiH”, kazao je Hadžić.
Usvajanjem Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i Pravilnika o plaćama BHANSA-e (Agencije za pružanje usluga zračne plovidbe BiH) na Vijeću ministara BiH stiču se uvjeti za transformiranje entitetskih direkcija za civilno zrakoplovstvo, smanjuje se obim rada BHDCA, a BHANSA postaje krovna agencija bez čije uspostave nije moguće preuzeti kontrolu našeg zračnog prostora.
“U ovom trenutku postoji jedinstven stav na nivou države da se učini sve da što prije preuzmemo naše nebo”, dodao je.
Stanje u oblasti infrastrukture u BiH je blago rečeno nepovoljno, ali će Ministarstvo s Hadžićem na čelu učiniti sve da ono bude poboljšano.
“Stanje transportne infrastruktire u BiH nije zadovoljavajuće. Teško je stići EU standarde što je naše konačno opredjeljenje. Za rekonstrukciju devastirane infrastrukture trebalo je vremena i novca. Za dosadašnju obnovu infrastrukture do sada je utrošeno 1,4 milijarde KM. Nova rekonstrukcija i izgradnja vezana je za pristupanje BiH EU i u tom kontekstu su svi naši planovi i aktivnosti”, rekao je Hadžić.
Pojasnio je da je Ministarstvo u ovom trenutku fokusirano na osnovnu mrežu koju želi prioritetno dovesti do evropskog standarda, ne zanemarujući pri tome i ostale potrebe.
“U oblasti transporta imamo izrazito dobru saradnju s drugim zemljama zapadnog Balkana što podržava i EU, jer se radi o zajedničkom razvoju infrastrukture koja će biti dio EU transportne mreže. Ovakav pristup u oblasti infrastrukture je naša obaveza prema Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju”, istakao je.
Sukladno najavama Vlade Republike Hrvatske da odustaje od gradnje pelješkog mosta u korist izgradnje autoputa kroz BiH, Ministarstvo komunikacija i prometa BiH dostavilo je predsjedavajućem Vijeća ministara BiH Vjekoslavu Bevandi pitanja koje ovo ministarstvo želi riješiti s Republikom Hrvatskom.
O ovim pitanjima je, podsjeća Hadžić, Bevanda razgovarao s premijerom Republike Hrvatske Zoranom Milanovićem tokom njegove posjete BiH na nivou načela, naročito o pitanju izgradnje koridora 5-C.
“Očekujemo dobru saradnju s ministrom prometa, pomorstva i infrastrukture RH Zlatkom Komadinom. Želimo intenzivirati saradnju jer izgradnja koridora 5-C je od vitalnog značaja za BiH, ali i njegovo spajanje na Jadransko-jonsku autocetu. Spajanjem na Jadransko-jonsku autocesti, koridor 5-C postaće tranzitno rješenje za Albaniju, Makedoniju, Crnu Goru i Hrvatsku. Potrebno je razgovarati i o neumskom zaleđu. Izgradnja tunela ispod Neuma je, za nas, neprihvatljivo rješenje. Neum je jedino bh. morsko odredište i mora postati i ostati bh. dragulj Jadrana. Ovo pitanje zahtijeva zajednički dogovor i usaglašavanje s Ministarstvom prometa, pomorstva i infrastrukture RH. Njihovi prostorni planovi za izgradnju autocesta su jasni i u tom pogledu odustajanje od izgradnje mosta Pelješac nije ništa promijenilo”, pojašnjava Hadžić.
Dodao je da je Vijeće ministara BiH donijelo Odluku o izradi preliminarne dokumentacije za odlučivanje o ovoj cesti koja bi se gradila putem dodijeljene koncesije.
Kada je u pitanju Javni RTV sistem, Hadžić je istakao da, nažalost ne funkcioniše iako je od donošenja zakona o njegovom uspostavljanju prošlo više od šest godina.
Ključno pitanje iz tog zakona koje se uporno opstruira jeste uspostava Korporacije javnih emitera (BHRT, FRTV, RTRS) koja je njihov zajednički pravni subjekt i treba da obavlja za njih sve produkciono-tehničke, prijenosne i druge zajedničke potrebe da bi sistem u cjelini mogao funkcionirati. Tako organiziran sistem, odnosno Javni servis, zapravo je reforma sektora javnog emitiranja u BiH što je jedan od uvjeta koji BiH treba ispuniti u procesu pristupa Evropskoj uniji.
“Nažalost, za pojedine političke opcije u BiH, Javni RTV servis na nivou države nije poželjan. Na njegovoj opstrukciji već godinama rade i upravne strukture javnih emitera, neke od njih u većoj ili manjoj mjeri. Zanimljivo je da se istovremeno ponašaju kao da postoji Sistem i njegova Korporacija i po tom osnovu primaju posebne naknade što je za svaku osudu. Mi u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH protivimo se opstruiranju reforme u tom sektoru koju traži EU i stoga planiramo odgovarajuće zakonske izmjene i dopune kojima bi trebalo obezbijediti pretpostavke za uspostavljanje i funkcionisanje profesionalnog, nezavisnog i samoodrživog Javnog servisa u skladu s preporukama Evropske komisije, a koji će biti odgovoran i u punoj službi svim građanima i narodima u BiH”, izjavio je Hadžić.
Naglasio je da predstojeći proces prelaska s analogne na digitialni sistem radiodifuzije radikalno briše sve medijske granice što “nas obavezuje da uspostavimo jedinstven sistem emitiranja u BiH”.
Fena/Informer.ba