Policija u RS ispunjava svoje najave pa je tako od aprila ove godine, pored vozača i suvozača, počela i sa učestalijim kontrolama i kažnjavanjem putnika na zadnjem sjedištu vozila koji ne koriste bezbjednosni pojas.
To je potvrđeno u više centara javne bezbjednosti u RS, od kojih većina ne vodi odvojene evidencije, pa nismo uspjeli saznati tačan broj kažnjenih putnika koji nisu vezali pojas na zadnjem sjedištu u ovom periodu. Tako su nam u CJB Doboj kazali da je od aprila ove godine i početka represivne faze kontrole korištenja bezbjednosnog pojasa na zadnjem sjedištu automobila na području CJB Doboj kažnjen 81 putnik zbog nekorištenja pojasa.
Isto tako, u banjalučkom CJB rekli su da su putnici na zadnjem sjedištu kažnjavani, ali nisu mogli reći tačan broj, jer ne vode odvojene evidencije.
“Na području ovog centra u periodu od 1. aprila do 31. avgusta ove godine podneseno je 7.278 prekršajnih naloga za nekorištenje pojasa u vozilu za vrijeme vožnje“, rekli su u CJB Banjaluka i dodali da je zakonom propisano da će novčanom kaznom od 30 KM biti kažnjen vozač ili drugo lice koje se za vrijeme vožnje u motornom vozilu ne veže bezbjednosnim pojasem.
Mladen Marić, načelnik CJB Banjaluka, kazao je da su među ovih 7.278 evidentiranih prekršaja i oni zbog nekorištenja pojasa na zadnjem sjedišu vozila. Policija u Trebinju je u periodu od 20. aprila do 30. avgusta ove godine ukupno sankcionisala 1.357 prekršaja zbog nekorištenja bezbjednosnog pojasa od strane vozača i putnika u vozilu.
Od aprila ove godine na području CJB Doboj kažnjen 81 putnik zbog nekorištenja pojasa na zadnjem sjedištu vozila
“CJB Trebinje ne vodi posebnu evidenciju koja se odnosi na sankcionisane prekršaje zbog nekorištenja bezbjednosnog pojasa na zadnjem sjedištu automobila“, rekli su u ovom centru.
Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja RS, rekao je da u potpunosti podržavaju kažnjavanje putnika u vozilu koji na zadnjem sjedištu ne koriste bezbjednosni pojas.
“Sva istraživanja pokazuju da korištenje pojasa na zadnjoj klupi može smanjiti rizik od teških tjelesnih povreda i fatalnog ishoda“, smatra Jaćimović. On je pojasnio da putnik koji nije vezan na zadnjem sjedištu, prilikom udara pri brzini od 50 kilometara na čas, velikom silom inercije biva izbačen do vjetrobranskog stakla.
“Nekorištenjem pojasa na zadnjem sjedištu doživljavaju se povrede veće nego kod putnika naprijed. Isto tako, novija vozila naprijed imaju vazdušne jastuke, što pokazuje da su vozač i suvozač zbog toga bezbjedniji“, rekao je Jaćimović.
Zoran Sredić, glavni saobraćajni inspektor MUP-a RS, rekao je da putnici do početka te akcije praktično nisu ni znali za obavezu korištenja bezbjednosnog pojasa na zadnjem sjedištu. On je istakao da u ranijem periodu ni pripadnici policije nisu sankcionisali taj prekršaj, iako su mogli.
“Međutim, akcija je dovela do toga da se procenat onih koji koriste pojaseve povećava“, kazao je Sredić i dodao da će represivne aktivnosti biti nastavljene i u budućnosti.
Nezavisne/Informer.ba