Ministar prometa i komunikacija FBiH Enver Bijedić, rekao je jučer za «San» da će Uprava Željeznica FBiH dobiti podršku ovog Ministarstva samo ako Vlada FBiH prihvati njen izvještaj o radu u 2010. godini, koji bi se uskoro trebao naći i pred Parlamentom FBiH.
Bijedić tvrdi da će Vlada na narednoj sjednici imenovati i privremeni Nadzorni odbor, jer je sada već bivši podnio ostavke, te istakao da je svjestan činjenice da u Željeznicama u posljednjih nekoliko godina malo toga štima.
Željeznice FBiH su već podnijele jedan izvještaj i prema tom izvještaju, gubitak je smanjen za oko deset miliona maraka. No, taj izvještaj je već bio na Vladi i on nije prihvaćen – tvrdi Bijedić.
Od narednog, koji Uprava društva ŽFBiH treba da podnese Vladi, Bijedić kaže da zavisi i podrška o daljnjem radu Uprave na čelu sa generalnim direktorom Nedžadom Osmanagićem.
” Ovdje moram biti iskren pa reći da je ovo više stvar političkih dogovora. Ako je određeno mjesto pripalo određenoj stranci, oni treba da odluče o tome, da li će ti ljudi ostati ili otići. U ovom slučaju, vidjet ćemo šta će pisati u izvještaju o poslovanju. Svjesni smo da Željeznice godinama grcaju u dugovima i da se ti dugovi moraju smanjiti – kaže Bijedić. Ono što se da i može riješiti kako bi se ubrzao proces oporavka u kompaniji, jeste pokretanje Talgo vozova u koje je uloženo više miliona eura, a koji već godinama ne voze“, piše list San.
“ Uputio sam akt prema Upravi ŽFBiH da se talgo vozi pod hitno puste u promet. Istina, za sada je moguće da saobraćaju samo do Ploča, tačnije teritoriji BiH. No, dao sam nalog da se stupi u kontakt sa vlastima u Hrvastkoj i Srbiji, kako bi se dobile i dozvole za međunarodni saobraćaj, tačnije dobila njihova saglasnost da vozovi mogu saobraćati po njihovim prugama” – ističe Bijedić.
Potrebno je, navodi on, ubrzati proces uspostave međunarodnog saobraćaja, jer vozovi su i namijenjeni za međunarodno tržište.
” Vozovi nam ne mogu preći granicu, jer vlasti u Srbiji i Hrvatskoj nisu voljne da nam daju saglasnosti. Razlog je jednostavan, talgo vozovi će u tim državama napraviti pometnju. Njima nije u interesu da naši vozovi koji su vrhunski opremljeni voze kroz ove države. Najveću podršku za sada imamo od Mađarske, ali Srbija i Hrvatska nas koče. Vjerujem da ćemo to što prije riješiti” – kaže Bijedić.
Informer.ba