Oko 65 posto poslovnica “Pošta Srpske” posluje sa gubicima, zbog čega im prijeti zatvaranje, potvrdila je Željka Koljančić, portparol “Pošta Srpske”.
Koljančićeva je navela da ovo preduzeće ima ovakve gubitke zbog činjenice da najveći korisnici njihovih usluga imaju sopstvene dostavne službe, zbog čega sve manje koriste poštanske usluge.
“Od ukupno 263 naše poslovnice, njih 173 posluje sa gubicima. To je sve posljedica toga što ‘Elektroprivreda RS’, komunalna preduzeća, sudovi i kablovski operateri imaju sopstvenu dostavnu službu i ne koriste naše usluge, što bi, po zakonu, trebalo da rade“, navela je Koljančićeva.
Ona je istakla da se “Pošte Srpske” zbog svega toga nalaze u nezavidnom položaju, jer paralelne dostavne službe navedenih preduzeća nisu registrovane za vršenje poštanske djelatnosti, niti plaćaju licencu za rad Agenciji za poštanski saobraćaj BiH.
“Posmatrajući trenutno stanje u kojem poslujemo, u kojem, kada je riječ o našoj oblasti, vlada potpuno bezvlašće, nameće se pitanje osnivanja i funkcije preduzeća. Da li je došlo vrijeme da i ‘Pošte Srpske’, poput drugih javnih preduzeća, poštuju zakon samo u dijelu koji ekonomski odgovara poslovanju? Da li uopšte možemo govoriti o samoodrživosti ako smo osnovani zbog javnog interesa“, navela je Koljančićeva.
Ona je istakla da će “Pošte Srpske” biti primorane da povuku nepopularne poteze, kao što je zatvaranje neprofitabilnih pošta i otpuštanja radnika, a sve zbog paralelnih dostavnih službi u drugim institucijama.
“I naši radnici do prošle sedmice nisu mogli ovjeriti zdravstvene knjižice, jer nisu bili uplaćeni doprinosi za jul, avgust i septembar. Do jula ove godine redovno smo plaćali poreze i doprinose, međutim, zbog svega gore navedenog, ‘Pošte’ će postati još jedan veliki gubitaš Republike Srpske“, istakla je Koljančićeva.
Ona je navela da sve to može biti spriječeno ukoliko se u potpunosti bude primjenjivao Zakon o poštanskim uslugama RS i cjenovnik od strane najvećih korisnika usluga i to “Elektroprivrede RS”, komunalnih preduzeća, sudova i kablovskih operatera.
Vukašin Šipka, finansijski direktor u “Vodovodu” Prijedor, kazao je da oni jedan dio svojih računa, na primjer, one namijenjene privredi, šalju poštom, a domaćinstvima preko svojih dostavljača.
“Imamo tu dva problema, prvi je visoka cijena poštanskih usluga, jer mi za dostavljanje računa privredi godišnje ‘Poštama’ platimo oko 200.000 KM. Drugi problem je što naši dostavljači odjednom dostave i račun, očitaju vodomjer i naplate račune na licu mjesta”, kazao je Šipka.
Iz “Elektroprivrede RS” saopšteno je da je u toku zaključivanje ugovora između “Elektrodistribucija” i “Pošta” o načinu i uslovima dostavljanja računa za utrošenu električnu energiju.
“Kolegij direktora ‘Elektroprivrede RS’ izrazio je spremnost da elektrodistribucije u Srpskoj zaključe ugovor sa poštama o dostavljanju računa za utrošenu električnu energiju pod istim uslovima pod kojima ‘Pošte Srpske’ vrše ove usluge za potrebe komunalnih preduzeća u RS“, navodi se u saopštenju.
Na ovaj način bi se, kažu u “Elektroprivredi RS” obezbijedio jednak tretman svih korisnika usluga “Pošta Srpske”.
Nezavisne/Informer.ba