BiH Izdvojeno Vijesti

Primamljivi turistički aranžmani pretvoreni u noćnu moru

Udruženje potrošača mjesečno dobija stotine dopisa i pritužbi građana Sarajeva koji tvrde kako su prevareni u turističkim agencijama, koje im nude atraktivne aranžmane, a prodaju “mačka u vreći”, kazao je Mesud Lakota, generalni sekretar Udruženja potrošača KS.

Naglasio je da se građani najčešće žale na “napucane aranžmane” u kojima turističke agencije nude hotele najviših kategorija po veoma visokim cijenana za koje tvrde da su najniže, a kad putnik dođe u hotel shvati da je sve to čista prevara.

“Građani su najviše ogorčeni na smještaj i prevoz. U hotelima je najčešće loša usluga, sobe nisu ni blizu onima koje nude u katalozima, a veliki broj građana ostane i bez prevoza”, tvrdi Lakota.

Lakotine riječi potvrđuju i pritužbe koje su stigle u redakciju “Nezavisnih”, a odnose se na usluge nekih turističkih agencija iz Sarajeva. Građani tvrde da turističke agencije ne poštuju ugovore koje potpišu s korisnikom, pa vrlo često pred samo putovanje traže dodatni novac uz obrazloženje da je hotel u kojem putnik treba da bude smješten digao cijene u sezoni.

Mnogo pritužbi odnosi se na prevoz jer se dešava da putnici ostanu bez avio-prevoza zbog toga što nema mjesta u avionu, iako su preko turističke agencije rezervirali i platili prevoz.

Iz Avio-kompanije “Croatia Airlines” ističu da najčešće bez mjesta ostaju putnici koji kasne, ali da im svi troškovi budu refundirani.

Međutim, u prepisci između jednog od prevarenih putnika i ove kompanije, koja je u posjedu “Nezavisnih”, stoji da će “Croatia Airlines” isplatiti 54 KM, a avio-karta na relaciji, koja je uplaćena u jednom smjeru, košta 300 KM.

Iako je stiglo nekoliko pritužbi na rad Turističke agencije “Relax Tours” iz Sarajeva, zaposlenica ove agencije Lejla Džuho tvrdi kako uopšte nemaju pritužbi građana na njihove usluge.

Upitana da prokomentariše čestu situaciju u kojoj putnici ostaju bez avio-prevoza, ona kaže da je to problem avio-kompanija, te da se takve situacije dešavaju zato što putnici kasne.

Iz Turističke agencije “Kompas” tvrde da oni nemaju aranžamne, nego da su samo agencija posrednik, ali da im se često putnici žale zbog toga što ljudi plate osam dana, a dobiju šest noćenja, te da im dva dana prođu u putu, iako idu avionom.

Lakota smatra da je ovaj problem prisutan godinama, te da nadležna ministarstva i inspekcije treba konačno da zaštite građane.

Niko ništa konkretno ne čini, a javašluk i iskorištavanje građana koji žele putovati se nastavljaju. Nadležne organe na reakciju nisu natjerali ni problemi s kojima su se škole suočavale prilikom putovanja učenika na ekskurzije, pa smo imali slučaj da se djeca voze autobusima koji prokišnjavaju“, kaže Lakota.

Dodaje kako bi na odgovornost trebalo pozvati nadležne koji izdaju dozvole za rad takvim agencijama, pišu Nezavisne novine.

Iz Uprave za inspekcijske poslove FBiH su nam rekli da vjerovanto postoje slučajevi u kojima su građani prijavljivali turističke agencije, ali nam precizne podatke danas nisu mogli dati.

 

Informer.ba