BiH Udarno Vijesti

Putevi u BiH među najgorim na svijetu

Prema kvalitetu puteva, od 144 države svijeta, BiH se nalazi na 134. mjestu, sa 2,5 bodova, objavili su eksperti Svjetskog ekonomskom foruma u svom izvještaju o globalnoj konkurentnoj sposobnosti država 2012-2013. U rangu sa BiH sa istim brojem bodova su Bugarska, Madagaskar, Kostarika, Paragvaj i Kirgistan.

Najbolje puteve, prema ocjeni stručnjaka, imaju Francuska, Ujedinjeni Arapski Emirati i Singapur sa 6,5 bodova, dok je posljednja Moldavija sa 1,5 bodova. U regionu zapadnog Balkana najbolje puteve ima Hrvatska, koja je rangirana na 29. mjestu sa ocjenom pet, dok je Slovenija na 38 poziciji. Albanija je na 59. mjestu sa ocjenom 4,2, Makedonija na 108. sa tri boda, dok je Srbija na 122. mjestu sa ocjenom 2,7.

Prema kvalitetu kompletne infrastrukture, BiH se nalazi na 139. poziciji sa ocjenom 2,7, a Srbija na 132. sa 3,2 boda. Ispred BiH su Bugarska i Hrvatska na 38. poziciji sa 5,2, dok je Makedonija na 91. mjestu sa 3,7 bodova. Lider u ovom rangu je Švicarska sa 6,6 bodova, ispred Singapura, Finske i Hongkonga sa 6,5 poena. Najlošija infrastruktura je na Haitiju.

Milenko Jaćimović, stručnjak za saobraćaj i predsjednik Udruženja za bezbjednost saobraćaja iz Banjaluke, smatra da je osnovni kriterij pri ocjeni kvaliteta saobraćajne infrastrukture broj kilometara autoputa. ”Loš rejting BiH će imati sve dotle dok ne bude imala razvijenu mrežu autoputeva koji su, osim što popravljaju kvalitet vožnje, prema svim karakteristikama najbezbjedniji i na kojima je najmanja šansa da se doživi saobraćajna nesreća”, rekao je on.

Istakao je da je mnogo veći problem od nepostojanja autoputeva činjenica da BiH nema ni blizu dovoljan broj brzih cesta i cesta rezervisanih za saobraćaj motornih vozila, te da to doprinosi ovakvoj lošoj statistici. Dodao je da će se izgradnjom autoputeva 5c i Banjaluka – Gradiška i autoputa ka Doboju popraviti i rejting BiH.

Pored siromaštva, BiH ima veliki problem u veoma lošoj konfiguraciji terena, koja, kako je naveo, višestruko poskupljuje kilometre autoputeva, ali i ostalih cesta. ”Na primjer, dionica puta oko Orašja dođe oko osam miliona eura po kilometru, a dionica planirana oko Konjica prema Mostaru, gdje su izrazito brdoviti predmeti i gdje će skoro kompletna dionica biti na vijaduktima i tunelima, dođe oko 22 miliona evra po kilometru. To su ogromni troškovi i ogromno povećanje cijene u odnosu na ravnije predjele”, istakao je Jaćimović.

Namik Kupusović, šef Jedinice za implementaciju projekta Vc u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH, slaže se da će izgradnja tog koridora popraviti ukupnu statistiku i poboljšati rejting BiH, ali je upozorio da se ne smije praviti velika razlika između autoputeva i ostalih cesta. ”Bojim se da se ne desi situacija da nakon izgradnje autocesta, koje će sigurno smanjiti broj saobraćajnih nesreća i povećati sigurnost, budemo imali prevelik jaz. Moramo ulagati i u ostalu cestovnu mrežu, a velike centre, poput Tuzle, Mostara i Banjaluke, bolje međusobno povezati”, naveo je Kupusović.

Dodao je da je stav struke da na putevima nižeg ranga od autoputeva treba praviti treću traku zbog veće bezbjednosti, brzina i smanjenja rizika od preticanja. ”Naročito se mora obratiti pažnja na crne tačke, mjesta gdje su velike gužve, nepregledne dionice, veliki usponi i slično. Mora se modernizovati komplenta infrastruktura. Na kraju krajeva, to je obaveza prema EU”, zaključio je on.

Najbolji putevi:
Francuska
Ujedinjeni Arapski Emirati
Singapur

Najgori putevi:
Kostarika
Paragvaj
Kirgistan
BiH
Bugarska
Madagaskar
Moldavija
Haiti

Nezavisne/Informer.ba