Prvi brodovi na električki pogon trebali bi zaploviti Jadranskim morem za dvije do tri godine, a stručnjaci smatraju da bi ih trebala graditi domaća brodogradilišta i da ih mogu projektirati domaći stručnjaci.
“Imamo brodogradilišta koja bi mogla graditi takve brodove i ne vidim razloga da se ne angažiraju na tom poslu”, rekao je vanredni profesor sa Zavoda za elektroenergetiku splitskog FESB-a Ozren Bego.
On smatra kako bi Vlada RH i vlasti trebale dati maksimalnu podršku razvoju izgradnje trajekata i putničkih brodova na električni pogon. Prema njegovim riječima, industrija izgradnje elektrobrodova trebala bi se razvijati brže nego udio električnih automobila u Hrvatskoj.
“Do sada je razvoju brodova na električni pogon najdalje otišao splitski brodar Jadroplov, koji je projektirao jedan od najvećih trajekta na Jadranu koji će moći na električni pogon prevoziti hiljadu putnika i 400 vozila. Ako se uskoro riješi finansiranje izgradnje tog trajekta, on bi mogao zaploviti za dvije godine”, rekao je Bego.
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH najavljuju nabavu putničkih brodova i katamarana na električni pogon.
“Planirana je najkasnije do drugog tromjesečja 2026. godine nabava šest brodova, tri putnička broda te tri brza broda – katamarana na električno – solarni pogon, čime će imati nultu stopu širenja emisija CO2”, naveli su iz Ministarstva.
Kako su rekli, trenutno je u izradi studija izvedivosti s analizom troškova i koristi, koja će utvrditi na kojim je linijama najveća potreba za modernizacijom flote.
Jadrolinija je u januaru objavila konkurs i počela postupak javne nabave za gradnju triju putničkih brodova na električni pogon, procijenjene vrijednosti 45 miliona eura, koji bi se sufinansirali iz evropskih fondova. Riječ je o tri putnička broda na električni pogon, a namijenjeni su prijevozu putnika i tereta, svaki kapaciteta 389 putnika, s osam članova posade. Maksimalna dužina broda može biti 52 metra, a širina 12 metara.
Jadroliniji putnički brodovi na električni pogon naručuju se za potrebe plovidbe na državnim brodskim linijama Mali Lošinj – Susak, Šibenik – Vodice i Suđurađ – Dubrovnik.
Do roka za predaju zahtjeva 22. februara primljeno je sedam zahtjeva, Jadrolinija ima rok od 60 dana za pregled dokumentacije, a nakon što se utvrdi ko ispunjava sve uvjete, bit će objavljeno ko od zainteresiranih subjekata može sudjelovati u daljnjem postupku.