Politika Vijesti

Skupština KS: Gubitak GRAS-a od 125 miliona je kriminal

Na sjednici Skupštine Kantona Sarajevo koja je organizirana danas zbog identifikacije i rješavanja nagomilanih problema u Komunalnom javnom kantonalnom preduzeću Gradski saobraćaj – GRAS opozicija u Skupštini tražila je imenovanje odgovornih pojedinaca za desetogodišnju agoniju u ovom preduzeću.Nakon što je ministar saobraćaja KS-a Haris Lulić podnio informaciju u kojoj stoji da će GRAS akumulirati dug od 125 miliona KM, generalni direktor GRAS-a Haris Kadić ukazao je na mnoge nepravilnosti među kojima su krađa goriva, falsificirane karte, blokadu računa i mnoge druge.

Predstavnici dvaju sindikata u GRAS-u naglasili su da su radnici najmanji krivi za ovu situaciju, ali da su oni ti koji snose najveće posljedice, a Enes Dizdarević, uime Sindikata vozača GRAS-a, navodi da ne postoji višak radnika nego da u GRAS-u nedostaje vozila, ali i vozača, jer su oni proizvodna snaga preduzeća.

Sindikati očekuju da će se početi s uplaćivanjem doprinosa za radnike, usvojiti zakonske akte koji će regulirati rad vozača i kontrolora, ali i nabavku najmanje 10 minibusa, 20 trolejbusa i 10 autobusa pod hitno te da se riješi pitanje mnogobrojnih subvencija.

Predsjednik Privredne komore Kantona Sarajevo Kemal Grebo naglasio je danas da Vlada KS-a treba napraviti konkretnu sanaciju u preduzeću, riješiti problem tehnološkog viška radnika, ukinuti linije koje saobraćaju neredovno i dodijeliti ih drugim zainteresiranim prijevoznima, bez odgađanja provesti presude Konkurencijskog vijeća o uključenju drugih prijevoznika u javni gradski saobraćaj, jer “konkurencija garantira kvalitet za razliku od monopola”.Opozcija u Skupštini KS-a također je zahtijevala da im se odgovori da li se ovakvo stanje u GRAS-u namjerno održava jer su na pomolu privatizacija i izmještanje firme na drugu lokaciju, na što je ministar Lulić kazao da on nije za privatizaciju ovog preduzeća.

Zastupnik Naše stranke u Skupštini KS-a Predrag Kojović osvrnuvši se na izlaganje ministra Lulića kazao je da “125 miliona KM gubitka nije nedomaćinsko poslovanje nego je kriminal” te da se ne radi o nesistemskim gubicima nego o sistematskim gubicima naglašavajući da GRAS postoji radi 400.000 građana koji koriste javni gradski prijevoz u Kantonu sarajevo.

Zastupnici su pozvali na odgovornost za situaciju u GRAS-u i bivšeg predsjednika Nadzornog odbora GRAS-a, današnjeg ministra za boračka pitanja KS-a Nedžada Ajnadžića koji je u svom izlaganju kazao je u toku njegovog mandata dug GRAS-a smanjen za tri miliona KM.

On je identificirao brojne probleme koji su i tada postojali od nabavljanja brojnih nepotrebnih rezevnih dijelova, do isplata za topli obrok i postojanje menze u preduzeću.

Ministar Lulić iznio je i veoma indikativan podatak da su od 2000. do 2005. godine potrošena 62 miliona KM za nabavku rezervnih dijelova, a za taj novac moglo se kupiti 320 autobusa što znači da dijelove nije trebalo ni kupovati nego su se građani mogli vozati u novim autobusima.

Trenutno je u toku jednosatna pauza, nakon koje bi se zastupnici trebali izjasniti o mjerama za sanaciju gubitaka u preduzeću GRAS.

Fena/Informer.ba