Automobilizam Ekonomija Izdvojeno Vijesti

Sve prednosti i mane vožnje automobila na gas

Na naizgled jednostavno pitanja da li je dobro i isplativije voziti automobil na gas teško je dati jedinstven odgovor.

Ugradnja gasa u automobile s benzinskim motorima aktuelizuje se svaki put kad cijene naftnih derivata počnu ludovati na benzinskim pumpama, a kao i svaki drugi izbor u životu, i ovaj ima prednosti i nedostatke.

Prednosti su evidentne.

Cijena jedne litre plin gasa znatno je niža od cijene jednake količine benzina. Eurosuper BS 95 će uskoro dostići cijenu od tri KM, a gas je 1,25 KM. Čak i kad se u obzir uzme to da motori u prosjeku troše petnaestak posto više gasa nego benzina, ušteda i kod manjih automobila iznosi nekoliko KM na stotinu pređenih kilometara, pišu Nezavisne novine.

Da bi se ugradnja plinske gasne instalacije isplatila, potrebno je nizati mnogo kilometara. Što više, to bolje, ali donja granica ne bi trebalo da bude niža od 20.000 kilometara godišnje, odnosno barem pedesetak kilometara dnevno.

Premda su proizvođači, distributeri i serviseri koji ih ugrađuju smanjili troškove, još se ne prolazi olako ispod cijene od 1.330 eura za kompletan sistem.

Toj cijeni valja pridodati jednokratni trošak atestiranja u iznosu od 146 eura i pet do šest eura za tehnički pregled, te redovne servise plinske gasne instalacije svakih 15.000 do 20.000 kilometara u iznosu od dvadesetak eura.

Takođe, ovaj račun vrijedi dok je razlika u cijeni između benzina i plin gasa ovolika kolika je danas, ali budući da niko od nas zna šta će se dešavati u budućnosti, ta situacija može da se promijeni. Ranije je bilo situacija da je cijena gasa rasla, a cijena benzina padala, pa nije nezamislivo da se historija ponovi.

To nisu jedine prednosti, jer automobili koji rade na auto-gas smanjuju zagađenje životne okoline, budući da on ne sadrži olovo ili sumpor.

Uz to, emisija karbon-monoksida iznosi pola emisije benzina, s čak još manje karbon-dioksida. Rok trajanja motora automobila na auto-gas je duži. U gasu nema prljavština koje onečišćuju i kvalitativno troše motorno ulje, koje zbog toga ne gubi svoja svojstva i može se produžiti interval izmjene, što takođe donosi uštedu.Iz istog razloga, uveliko se produžuje vijek trajanja katalizatora i lambda sonde, čija je izmjena vrlo skupa.

Prije ugradnje treba u obzir uzeti i mane gasnih instalacija.

Za početak, tu je gubitak garancije ako je ne ugrađujete u ovlaštenom servisu. Gasni rezervoar zauzima nemali prostor u prtljažniku, a gasnih punionica nema baš na svakom ćošku.

Takođe, treba spomenuti da ugradnjom gasne instalacije vaš automobil neće postati alergičan na benzin, naprotiv, preporučljivo je s vremena na vrijeme potrošiti koji rezervoar goriva. Sistem će takođe paljenje i početni rad motora odrađivati na benzin, te se automatski prebacivati na gas, a moguć je i ručni odabir.

Nije rijetkost i da korisnici prijavljuju slabije performanse motora na gas, ali sportska vožnja ionako ne bi trebalo da bude na listi prioriteta onih koji žele ugraditi ovo štedljivo rješenje u svoj automobil.

Pa ipak, sve veća cijena benzina nije najproblematičniji aspekt života u BiH. Inflacija u svim segmentima obara životni standard u zemlji, posebno za one koji se bore priuštiti si hranu i druge osnovne potrepštine. Konačna odluka je vaša.

Oko 4,5 miliona vozila

Istraživanja pokazuju da je je u svijetu oko 4,5 miliona automobila na gas.

Zemlje u kojima najveći broj vozila koristi gas kao pogonsko gorivo su Italija, Holandija, Poljska, Rusija i Norveška.

Svojstva

Auto-gas, poznatiji kao propan-butan gas, odnosno ukapljeni naftni gas, internacionalno označen kao LPG, jeste smjesa karbon-hidrogena, koja se zbog svojih hemijskih svojstava može koristiti kao pogonsko gorivo kod motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Njegova povoljna svojstva otkrivena su još četrdesetih godina prošlog vijeka, a do ekspanzije upotrebe auto-gasa dolazi u naftnoj krizi sedamdesetih godina.

Izgara potpuno, pa tako ne dolazi do gubitka goriva u izduvnim plinovima, a ni do emisije štetnih čestica čađi, pepela ili slično, jedino izlazi više vodene pare.

CIJENE

1.330 eura – za kompletan sistem

146 eura – atestiranje

5 – 6 eura – tehnički pregled

20 eura – redovni servisi plinskih instalacija

 

Informer.ba