Talgo voz Željeznica Federacije BiH sinoć je stigao u Hrvatsku iz Bosne i Hercegovine na testiranje na Koridoru X radi dobijanja dozvole od Hrvatske i Srbije, izjavio je za Fenu pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija Izet Mehinagić.
Tom prilikom je, prema njegovim riječima, lokomotiva serije 441-908 prvi put poslije 19 godina prevezla jedan voz od Sarajeva do Bosanskog Šamca, pa preko Save do Slavonskog Šamca, a lokomotiva na tom putu nije mijenjana.
Željeznice Federacije BiH (ŽFBiH), kako je poznato, još nisu dobile sve potrebne dozvole za međunarodni saobraćaj Talgo vozova. U Centralnoj radionici u Rajlovcu ŽFBiH se nalazi pet dnevnih garnitura, a preostale četiri noćne bit će isporučene do kraja godine.
U Željeznicama FBiH zasad imaju dozvolu za saobraćaj prugama u BiH, a testiranja za pribavljanje dozvola za Hrvatsku i Srbiju upravo su u toku na koridoru X između Zagreba i Beograda.
“Što se tiče zemalja EU u njima važi automatizam pribavljene dozvole u jednoj od zemalja EU. Kako vozovi Talgo imaju dozvolu Španije, a saobraćaju u Francuskoj, Njemačkoj i Italji, to bez nove dozvole mogu saobraćati i u drugim zemljama EU. Ključan uslov je da se postigne red vožnje, odobri pristup željezničkoj infrastrukturi koji je u principu slobodan u tim zemljama i utvrde provedbeni aranžmani“, kazao je Mehinagić.
Usljed kašnjenja operacija vozova Talgo, napominje Mehinagić, gube prije svega građani Bosne i Hercegovine koji još nisu dobili, a trebali su, najasavremeniji putnički servis u Evropi.
“Drugi ključni gubitak je ‘curenje’ grace perioda u kojem se na ovaj povlašteni kredit plaćaju samo kamate koje iznose 1,2 posto, a ne otplaćuje glavnica. Grace period bi trebalo da se iskoristi za postizanje ekonomske isplativosti tog sevisa, tako da kada njegovim istekom krene otplata glavnice kredita, on može sam da se otplaćuje, naravno računajući na učešće države, po evropskim principima, u sufinansiranju željezničkog saobraćaja ovih vozova“, kazao je Mehinagić za Fenu.
Osim toga, kako je objasnio, Željeznice Federacije gube postizanje imidža operatera savremenih putničkih vozova, a u ekonomskom smislu naredna godina će biti godina uvođenja ovih vozova u saobraćaj.
Fena/Informer.ba