Uprava Željeznica Republike Srpske od danas je zaprijetila otkazima mašinovođama.
Time, nakon 43 dana, umjesto dogovora o postavljenim uvjetima i prekidu štrajka, menadžment traži najstrožniju kaznu za mašinovođe koji su obustavili rad 10.oktobra uz zahtjev da im se vrati raniji dodatak na plaću tzv.kilometar-sat.
Mogućim otkazima pozabavit će se pravna služba Željeznica RS-a, ali mašinovođe tvrde da ih ni to neće spriječiti da istraju u svojim zahtjevima.
Njihov uvjet za povratak na posao je da uprava Željeznica RS-a povuče sve disciplinske mjere protiv štrajkača, ukine sve otkaze, suspenzije i odgovornost protiv mašinovođa i spriječi svaki vid, kako kažu, odmazde.
Za oko 200 mašinovođa nije bila dovoljna samo odluka o ukidanju suspenzija, koju je uprava donijela 10.novembra nakon zahtjeva predsjednika RS-a Milorada Dodika, a od tog datuma samo su dvojica počela s radom.
Za rukovodstvo ovog javnog preduzeća obustava rada mašinovođa je protivzakonita, dok mašinovođe naglašavaju da uprava krši pravilnik po kojem je bila predviđena isplata dodatka na plaću od 2,4 umjesto jedne marke.
Mašinovođe su za sutra najavile dolazak u Banju Luku na mirne proteste, uoči sjednice Vlade o stanju u Željeznicama, o čemu je informaciju trebalo da sačini radna grupa nadležnog ministarstva.
Tokom mjesec i po dana štrajka potpuno je obustavljen putnički željeznički saobraćaj u RS-u, dok uprava uvjerava da je angažiranjem oko 30 mašinovođa uspjela da održi određeni obim teretnog saobraćaja.
Željeznice RS-a su u gubicima od oko 180 miliona maraka, u ovoj godini tri puta su pokretani štrajkovi, pripremljena je nova sistematizacija i reorganizacija, ali problem sa štrajkom mašinovođa još nije riješen.
Ukoliko dobiju otkaze, navode, bit će ugrožena egzistencija oko 200 porodica.
Istovremeno, osim putnika, velike štete trpi i privreda RS-a, BiH i okruženja.
Fena/Informer.ba